کرمانشاه

نان میهمانپذیرهای کرمانشاه آجر شده

نایب رئیس اتحادیه هتلداران کرمانشاه گفت: شیوع کرونا و خانه مسافرهای غیرمجاز، نان میهمانپذیرهای کرمانشاه را آجر کرده و رمق آنها را گرفته است.

سیروس گل عنبر در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به تشدید شیوع بیماری کرونا در استان، اظهار کرد: با ورود به هر موج از شیوع این بیماری، حوزه گردشگری استان هم دستخوش مشکلاتی می شود.

وی یکی از تاثیرات منفی تشدید شیوع بیماری کرونا را بر حوزه گردشگری استان در بخش فعالیت مراکز اقامتی دانست و افزود: تا پیش از ورود استان به موج پنجم شیوع کرونا، وضعیت مراکز اقامتی استان پس از مدت ها رکود در حال بهتر شدن بود و با افزایش تعداد مسافران مواجه شده بودیم و از ابتدای امسال که کمی بیماری کرونا در استان فروکش کرد، تا تیر ماه ضریب اشغال تخت مراکز اقامتی استان افزایش قابل توجهی یافته بود.

وی ادامه داد: بیشترین ضریب اشغال تخت هتل های کرمانشاه در دو ماه خرداد و تیر رخ داد که تا حدود 50 تا 60 درصد تخت هایشان پر شد، اما با خیز دوباره بیماری کرونا اکنون این ظرفیت به حدود 10 تا 20 درصد رسیده است.

گل عنبر به ارائه مقایسه ای از وضعیت ضریب اشغال تخت مراکز اقامتی استان در پیش از شیوع کرونا و بعد از آن پرداخت و گفت: تابستان سال 1398 که این ویروس منحوس همه گیر نشده بود، در روزهای تعطیل 100 درصد ظرفیت مراکز اقامتی ما پر می شد، اما در تابستان امسال این آمار به 10 تا 20 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه بین مراکز اقامتی استان وضعیت هتل های پنج ستاره از سایر مراکز بهتر است، گفت: بدترین شرایط را میهمانپذیرها دارند که علاوه بر شیوع بیماری کرونا، خانه مسافرهای غیرمجاز هم نان آنها را آجر کرده است.

نایب رئیس اتحادیه هتلداران کرمانشاه اعلام کرد: خانه مسافرهای غیرمجاز به دلیل اینکه واحدهای خود را ارازن‌تر اجاره می دهند و آزادی بیشتری در اجاره دادن اتاق ها دارند، رونق میهمانپذیرها را گرفته اند.

وی افزود: در شرایط فعلی اندک مسافرانی هم که به کرمانشاه می آیند بجای اینکه به مراکز اقامتی بروند، در برخی از پارک های بزرگ کرمانشاه چادر برپا می کنند.

گل عنبر در ادامه با بیان اینکه کرونا ضربه بزرگی را به هتلداران و مراکز اقامتی کرمانشاه وارد کرده، گفت: در این مدت مراکز اقامتی استان علیرغم همه خسارت هایی که به آنها وارد شده، تلاش کرده اند تا با هر سختی که شده همچنان سرپا بایستند و تعطیل نشوند، این درحالی است که دولت هم آنها را تنها گذاشته و هیچ کمکی نکرد که جای گلایه دارد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *