سرعین

شرایط قرمز کرونایی و تداوم ممنوعیت سفر به سرعین

سرپرست فرمانداری شهرستان سرعین گفت: با توجه به شرایط قرمز کرونایی در شهر گردشگری سرعین، ممنوعیت سفر به این شهرستان خواسته و مطالبه مردم است.

امانی 5 شهریور در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان سرعین اظهار کرد: از سال 98 درگیری شدیدی را بر اثر شیوع کرونا به عنوان تهدید عمومی و اجتماعی در شهرهای مختلف به ویژه شهرهای گردشگری نظیر سرعین شاهد هستیم که به رکود صنعت گردشگری دامن زده است.

وی با بیان اینکه تاکنون در شهرستان سرعین 36 نفر بر اثر بیماری کرونا فوت کرده و خانواده‌های بسیاری داغدار شده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر ده‌ها نفر از شهرستان سرعین مبتلا به کرونا هستند که در مراکز درمانی و بیمارستانی اردبیل بستری می‌باشند.

سرپرست فرمانداری شهرستان سرعین گفت: 138 نفر در شهر سرعین و در منازل خود در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و 197 بیمار مشکوک کرونایی نیز در این شهرستان داریم.

امانی رنگبندی سرعین را در شیوع موج پنجم کرونا قرمز اعلام کرد و افزود: محدودیت‌های سفر در 10 روز اخیر به آرام شدن وضعیت کرونایی منجر شده ولی واهمه آن را داریم که با اتمام ممنوعیت سفر در پنج شهریور وضعیت کرونا در این شهرستان دوباره شعله‌ورتر شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: پیشنهاد ما تداوم ممنوعیت سفر به سرعین است چرا که در حال حاضر آبگرم‌ها، هتل‌ها و مراکز اقامتی سرعین تعطیل هستند و کسبه و اصناف بیشترین همکاری را با ستاد کرونا در مهار این بیماری دارند.

امانی اضافه کرد: با توجه به قرار گرفتن در شهریور و ماه پایانی تابستان و احتمال تراکم سفر، انتظار می‌رود شرایطی در کشور به وجود آید تا کمترین مسافرت‌ها را به شهر سرعین با هدف مهار موج پنجم کرونا شاهد باشیم.

وی بیان کرد: هر چند صاحبان صنوف گردشگری در این شهرستان از بابت شیوع کرونا خسارت دیده‌اند اما انتظار می‌رود با تصمیمات ستاد ملی و استانی ستاد کرونا پرداخت تسهیلات به صاحبان این صنوف به ویژه دارندگان آب‌های گرم، هتل‌ها و مراکز اقامتی پرداخت شود تا آنها بیش از این از بابت کرونا متضرر نشوند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *