تیمچه

تیمچه حاج‌شهباز بیجار به سرای‌فرش و گلیم‌گروس تبدیل می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان از راه اندازی سرای فرش و گلیم گروس بیجار در محل تیمچه تاریخی حاج شهباز خبر داد.

یعقوب گویلیان امروز پنجشنبه (۱۱شهریور) در جلسه‌ای با حضور مهندس زندیان نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی، معاون فرماندار، اصناف و کسبه قدیمی بیجار گفت: تیمچه حاج شهباز بیجار یکی از عناصر مهم بازار تاریخی بیجار است که این علاوه بر تیمچه دارای قسمت‌های دیگری همچون سرا، راسته ها، تیمچه امیرتومان، چهار باغ و مسجد یکی از مجموعه های کامل در نوع خود در سطح کشور است.

وی افزود: تیمچه حاج شهباز از لحاظ تزیینات و ابعاد دهانه یکی از زیباترین عناصر بازار بیجار است که طی سالیان گذشته بارها توسط این اداره کل مرمت شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان کردستان بیان کرد: با توجه به اینکه تاکنون کاربری مشخصی برای تیمچه حاج شهباز در نظر گرفته نشده بود جای بسی خرسندی است که با نظر حاضرین در جلسه کاربری آن بعنوان سرای فرش و گلیم گروس تعیین و مقرر شد به کسبه‌ی دارای سابقه و توانمند با رعایت ضوابط اداره کل برای این امر واگذار شود.

گویلیان ضمن گرامی داشت نام و خاطره مرحوم یدالله زنوری از کارشناسان با سابقه و توانمند اداره کل میراث فرهنگی که در این مجموعه سالها تلاش و کوشش کرده بود، اظهار داشت: بخش عمده مغازه های تیمچه حاج شهباز در تملک میراث فرهنگی است و صرفا در راستای حفظ این اثر تاریخی و معرفی هرچه بهتر آن بدون دریافت وجهی به کسبه دارای سابقه در حوزه فرش و گلیم پس از طی مراحل اداری واگذار می‌شود.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *