وزیر

وزیر میراث فرهنگی، از نفوذ خود برای نجات گردشگری استفاده کند

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان همدان گفت: وزیر میراث فرهنگی فرد بانفوذی است و امیدواریم از این توان خود برای نجات صنعت ورشکسته گردشگری استفاده کند.

علی مرادی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: وزیر میراث فرهنگی می‌تواند از نفوذ خود در بر کرسی نشاندن صحبت‌های کارشناسی گردشگری مؤثر باشد و امیدواریم از توان و ارتباطات خود در این حوزه استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه گردشگری صنعتی فرابخشی است، افزود: وزارتخانه میراث فرهنگی با یک مدیر قوی می‌تواند درخواست‌های منطقی خود را به کرسی بنشاند و به عنوان مثال واکسیناسیون فعالان این حوزه یکی از اقدامات است.

مرادی‌پور ادامه داد: انتظار دیگر فعالان حوزه گردشگری از وزارتخانه میراث فرهنگی استفاده از نظرات کارشناسان این حوزه و کسانی که در گود هستند و با مسائل و مشکلات آشنایی دارند است.

وی با بیان اینکه وزیر میراث فرهنگی خلاءهای قانونی که در گردشگری وجود دارد را با همکاری مجلس رفع کند، مطرح کرد: این وزارتخانه باید در ارکان قدرت این موضوع را جا بیندازد که گردشگری می‌تواند به عنوان صنعت دوم مطرح شود، ارزآوری خوبی داشته باشد و اشتغال ایجاد کند چراکه اگر این امر مهم پذیرفته شود بسیاری از مشکلات این حوزه حل می‌شود.

این فعال حوزه گردشگری در ادامه بیان کرد: وزیر میراث فرهنگی صنعت ورشکسته گردشگری را نجات دهد و یک مسکن فوری برای آن داشته باشد به عنوان مثال کمک‌های بلاعوض یا وام‌های کم بهره و طولانی مدت می‌تواند به این بخش کمک کند.

مرادی‌پور با اشاره به اینکه گردشگری نباید تعطیل شود، خاطرنشان کرد: از آنجا که واکسیناسیون زمان بر است باید قیمت تست کرونا ارزان شود تا کسانی که می‌خواهند سفر کنند بتوانند به راحتی تست بدهند همانگونه که در سفرهای خارجی این کار انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در وزارتخانه میراث فرهنگی باید از افراد متخصص استفاده شود، گفت: با وجود اینکه گردشگری جزء مشاغل سطح یک است و در این مدت فعالیت داشته است اما تاکنون با واکسیناسیون فعالان این حوزه موافقت نشده است.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *