حوزه گردشگری

حرکت به سوی جهش حوزه گردشگری در خراسان شمالی

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به تصویب سه طرح در حوزه گردشگری در کارگروه استانی ماده ۲۳ گفت: با تحقق این امر و پیگیری هایی که خواهیم داشت، اجرای طرح های مهم گردشگری در استان شتاب خواهد گرفت.

 علی مستوفیان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در سومین جلسه کارگروه استانی ماده ۲۳، طرح‌های توسعه حرم امامزاده سیدعباس(ع)، منطقه نمونه ایوب و مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم بجنورد مصوبه گرفتند.

وی عنوان کرد: اجرای این طرح‌ها که تاکنون در کمیسیون و کارگروه‌های تخصصی مختلف بررسی شدند، سبب رونق گردشگری مذهبی، تاریخی و فرهنگی بجنورد می‌شود که بر پیشران‌های توسعه پایدار استان نیز مؤثر است.

مستوفیان، جذب سرمایه‌گذار را ازجمله اقدامات مهم در راستای اجرای طرح‌های گردشگری برشمرد و تصریح کرد: با تسهیل و حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و جذب اعتبارات دولتی، اجرای طرح‌های مهم گردشگری استان را پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی بزرگ‌ترین طرح گردشگری زیارتی، تجارتی و فرهنگی در قالب توسعه حرم امامزاده عباس ابن موسی بن جعفر(ع) در مرکز استان در خردادماه سال جاری آغاز شد ک با اجرای این طرح، محوطه تاریخی معصوم‌زاده بجنورد تبدیل به میدانی شهری با رویکرد گردشگری مذهبی، تاریخی و فرهنگی خواهد شد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *