خراسان رضوی

اختصاص ۲۴۴۵ سهمیه به زائران خراسان رضوی ویژه اربعین

مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی گفت: در ابتدا سهمیه ۳۰هزار نفری از سوی عراق برای ایران مختص کارگزاران و موکب‌دارانی بود که از سوی ستاد بازسازی به استان‌ها اختصاص داده شده بود. پس از آن با افزایش ۳۰ هزار زائر دیگر موافقت شد که به عموم مردم اختصاص یافت. سهمیه خراسان رضوی از این میزان ۲۴۴۵ نفر اعلام شده است.

جواد شاد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت اعزام زائران عراق برای اربعین اظهار کرد: علاقه‌مندان سفر به عراق که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌ بودند تا امروز ساعت ۱۴ فرصت دارند که اطلاعات خود را تکمیل کنند.

وی اضافه کرد: افرادی که دو دوز واکسن خود را تزریق کرده باشند باید ۶۵ هزار تومان هزینه ثبت‌نام را پرداخت و با انتخاب نزدیکترین دفتر به محل دسترسی خود برای ارائه گذرنامه اقدام کنند تا فرایند صدور ویزا برایشان انجام شود.

مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی با اشاره به حجم بالای افراد ثبت‌نام شده در سامانه سماح ادامه داد: مهلت ثبت‌نام در سامانه سماح به پایان رسیده است. افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند تا ساعت ۱۴ روز جاری مهلت دارند فرایند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند، در غیر این صورت سهمیه آنان حذف شده و با بازگشایی ثبت‌نام سامانه سماح از ساعت ۱۴ افراد جدیدی جایگزین آن‌ها خواهند شد.

شاد بیان کرد: همچنین به احتمال فراوان مرز زمینی مهران برای بازگشت زائران از عراق بازگشایی خواهد شد. زائرانی که به صورت هوایی به عراق مشرف می‌شوند، منتظر اعلام بازگشایی مرز زمینی مهران بمانند تا در صورت لزوم بتوانند به صورت زمینی به ایران بازگردند.

وی در خصوص سهمیه خراسان رضوی در زائران سفر به عراق ویژه اربعین خاطرنشان کرد: در ابتدا سهمیه ۳۰هزار نفری از سوی عراق برای ایران مختص کارگزاران و موکب‌دارانی بود که از سوی ستاد بازسازی به استان‌ها اختصاص داده شده بود. پس از آن با افزایش ۳۰ هزار زائر دیگر موافقت شد که به عموم مردم اختصاص یافت. سهمیه خراسان رضوی از این میزان ۲۴۴۵ نفر اعلام شده است.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *