موزه ملی خاویار

تاسیس موزه ملی خاویار ایران در بندر کیاشهر

استاندار گیلان، از تاسیس موزه ملی خاویار ایران در بندر کیاشهر خبر داد و گفت: خاویار تولید شده در دریای خزر یکی از مرغوب‌ترین خاویارهای تولید شده در جهان بوده و در این راستا موزه ملی خاویار ایران در کیاشهر تاسیس و اعتبارات لازم نیز تخصیص داده خواهد شد.

ارسلان زارع در جلسه پیگیری برنامه‌ها و پروژه‌های در دست اجرای شهرستان آستانه اشرفیه که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه برای حل مشکلات گیلان باید بازدیدهای میدانی انجام شود، اظهار کرد: استان گیلان علیرغم جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی، مذهبی و کشاورزی دارای مشکلاتی است که طی چند سال اخیر همواره با بازدیدهای صورت گرفته بخشی از این مشکلات شناسایی و برای حل آنها اقدامات لازم صورت گرفت.

وی با اشاره به ظرفیت‌های علمی، فرهنگی و مذهبی آستانه اشرفیه گفت: مردمان خوب و ولایتمدار آستانه اشرفیه به عنوان مهمترین ظرفیت این خطه همواره در صحنه‌های مختلف نقش آفرین بوده‌اند و اصلی‌ترین دلیل این مشارکت به برکت وجود عالمان دینی، علمی و ادبی است.

نماینده عالی دولت در گیلان، شهرستان آستانه اشرفیه را به لحاظ ایجاد اشتغال و رشد درآمد اقتصادی دارای امکانات بسیار مهمی دانست و ادامه داد: این شهرستان در حوزه کشاورزی، صنایع تبدیلی و گردشگری دارای امکانات بسیاری بوده و در واقع یک شهرستان چند وجهی است اما تاکنون همه این ظرفیت‌ها به فعلیت نرسیده است.

وی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی را مکلف به تسریع در روند تکمیل پروژه‌های مهم و ملی آستانه اشرفیه کرد و گفت: پل کابلی، چند بانده شدن محور آستانه به کیاشهر و تبدیل شیلات بندر کیاشهر به موزه، مهمترین پروژه‌های تکمیل نشده در این شهرستان است که باید در سریعترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسند.

استاندار گیلان از تاسیس موزه ملی خاویار ایران در بندر کیاشهر خبر داد و گفت: خاویار تولید شده در دریای خزر یکی از مرغوب‌ترین خاویارهای تولید شده در جهان بوده و در این راستا موزه ملی خاویار ایران در کیاشهر تاسیس و اعتبارات لازم نیز تخصیص داده خواهد شد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *