کردستان

افتتاح ٤ طرح بە مناسبت روز جهانی گردشگری در کردستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از افتتاح چند طرح گردشگری، برگزاری تور دوچرخه سواری و پاک‌سازی مناطق گردشگری به مناسبت روز و هفته‌جهانی گردشگری در استان خبر داد.

یعقوب گویلیان در گفت‌وگو با ایسنا در این خصوص اظهار کرد: افتتاح ۴ طرح گردشگری، برگزاری نمایشگاه فرش دستباف بیجار، بهره‌ برداری از سایت پرنده‌نگری حاشیه دریاچه ‌زریبار مریوان از جمله برنامه‌های این هفته در سطح استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: برگزاری مراسم ویژه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهر هورامان تخت، پاک‌سازی منطقه نمونه گردشگری سراب کوثر با همکاری انجمن سبز سراب، اجرای تور دوچرخه سواری در مریوان و قروه از دیگر برنامه‌های روز و هفته جهانی گردشگری است.

وی با تشکر از همکاری بخش‌های خصوصی، انجمن و تشکل‌های مختلف استان عنوان کرد: برگزاری جشن برداشت انگور در دهگلان، پاکسازی غار کرفتو در دیواندره، فعال سازی دبیرخانه دائمی شهر ملی نساجی در آرمرده بانه و افتتاح اقامتگاه بومگردی در روستای کلانه برای هفته جهانی گردشگری در استان برنامه‌ریزی شده است.

گویلیان ضمن اشاره به لزوم رعایت حرمت ماه‌های محرم و صفر یادآور شد: پاک‌سازی بخشی از حاشیه سد شهید کاظمی سقز، صعود به قله وزیر و… برنامه های دیگر این هفته در سطح استان کردستان است.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *