اکسپو

«اکسپو ۲۰۲۱» فرصتی مغتنم برای معرفی همدان به جهانیان

 مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۱ دبی دستاوردهای کشورها در حوزه های صنعت، فناوری، گردشگری و تجاری به نمایش گذاشته می شود که این فرصتی مغتنم برای معرفی داشته های غنی همدان به مردم جهان است.

به گزارش ایرنا، «سیدمحمود عسگریان» روز شنبه در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی استان اظهار داشت: «اکسپو ۲۰۲۱ دبی» موقعیتی ویژه برای معرفی جاذبه ها و فرصت های سرمایه گذاری استان همدان به شمار می رود و باید به نحو احسنت از آن بهره برداری کنیم.

وی اضافه کرد: در این رویداد ۱۹۰ کشور جهان حضور دارند و ایران نیز حضور فعالی در این نمایشگاه دارد به طوری که هر هفته یک استان می تواند شرکت کرده و همدان نیز استان یازدهم است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: استان همدان از ۲۹ آبان تا چهار آذر در این اکسپو شرکت می‌کند و در این زمان می توانیم با کلیپ های کوتاه ۹۰ ثانیه ای داشته های فرهنگی خود را به جهانیان معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر چه اکسپو ۲۰۲۱ دبی یک رویداد تجاری نیست اما می توانیم فرصت های سرمایه گذاری استان را به شیوه های نوین و جذاب به بازدیدکنندگان بشناسانیم.

عسگریان افزود: هیاتهای تجاری استان با هماهنگی اتاق بازرگانی می توانند در این رویداد جهانی شرکت کنند و زمینه های همکاری و مراودات جدید تجاری را رقم بزنند.

به گفته او، میراث فرهنگی و گردشگری با تولید محتوای غنی می تواند به معرفی شخصیت های جهانی همچون بوعلی سینا در ابعاد مختلف بپردازد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان یاداوری کرد: هنرهای دستی شاخص، محصولات صنعتی و کشاورزی مهم و برخی دستاوردهای ویژه استان نیز می تواند در حاشیه این رویداد به نمایش دربیاید.

نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۱ درخشش و موفقیت انسان است تا بهترین هنر، فرهنگ، جغرافیا، علم، فناوری، نوآوری و اختراع را تجربه کنند و میلیون ها افکار و ایده جدید را که باعث ماندگاری در زندگی ما می شوند، به حرکت درآورند.

این رویداد جهانی قرار بود در سال ۲۰۲۰ برگزار شود اما اپیدمی کووید ۱۹ مانع از اجرای آن شد که امسال در امارات و میزبانی شهر دبی از دیروز کار خود را آغاز کرد و به مدت ۶ ماه ادامه دارد.

مزیت طولانی بودن زمان برگزاری اکسپوی دبی این است که متقاضیان شرکت در این نمایشگاه خصوصا ایرانیان برای اخذ ویزا و انجام مقدمات لازم برای حضور در این رویداد عظیم فرصت کافی خواهند داشت و می توانند برنامه ریزی لازم برای شرکت در نمایشگاه مذکور را با فراغ بال انجام دهند.

منبع:ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *