پیست اسکی سیرچ کرمان

پیست اسکی سیرچ کرمان

قرار گرفتن واژگان “پیست اسکی” و “کرمان” در یک عبارت در نگاه اول کمی ناآشنا و حتی عجیب به نظر می رسد، چرا که اولین تصویری که با شنیدن نام کرمان در ذهن اکثر ما تداعی می شود، استانی گرم و خشک و بیابانی است که در دل طبیعتی خشن و سخت جای گرفته است.  اما مناطق کویری و بیابان های استان کرمان تنها جاذبه های گردشگری این منطقه نیستند، بلکه پیست اسکی سیرچ واقع در ارتفاعات کرمان یکی دیگر از جاذبه های طبیعی این استان است که هر سال با آغاز فصل زمستان طرفداران ورزش های زمستانی را به سوی خود فرا می خواند.

 

پیست اسکی سیرچ کرمان تنها پیست برفی در ناحیه جنوب شرقی ایران است که لذت اسکی را در حاشیه کویر فراهم کرده است. این پیست در ارتفاعات کوه سیرچ در نزدیکی روستای سیرچ قرار دارد. روستای ییلاقی سیرچ از توابع بخش شهداد کرمان، منطقه ای سرسبز و خوش آب و هوا است که در 58 کیلومتری شرق شهر کرمان قرار دارد. روستای سیرچ به دلیل قرار داشتن در ارتفاعات از آب و هوایی خنک و مطبوع برخوردار است و پوشیده از باغات میوه و درختان سرو و چنار می باشد. از جاذبه ‌های گردشگری روستای سیرچ می‌توان به آبگرم سیرچ، رودخانه ‌ای خروشان و سرو 1000 ساله اشاره کرد. همچنین جالب است بدانید هوشنگ مرادی کرمانی، نویسنده پرآوازه، در روستای سیرچ دیده به جهان گشود.

پیست اسکی سیرچ در مقایسه با سایر پیست های اسکی همچون آبعلی، شمشک و دیزین از امکانات کمتری برخوردار است، اما آنچه که این پیست اسکی را از سایر پیست های اسکی متمایز می سازد، فاصله ی کم آن تا کلوت های شهداد و کویر ریگ سوخته (تل گندم بریان) می باشد. کویر ریگ سوخته در واقع یکی از گرم‎ ترین نقاط کره زمین است که دمای آن در تابستان ها گاهی به 70 درجه سانتیگراد نیز می‎ رسد. این تضاد موجود که با طی مسافتی دو الی سه ساعتی می توان از بلندی ‌های کوهستان و پیست اسکی سیرچ به یکی از گرم‎ ترین نقاط کره زمین رفت، بر جذابیت پیست اسکی سیرچ و شگفتیهای منطقه افزوده است. پیست اسکی سیرچ تنها در ماه های سرد سال پذیرای طبیعت دوستان و گردشگران نمی باشد، بلکه با گرم شدن هوا و ذوب شدن برف ها، مناظری سرسبز و با طراوت در انتظار شما هستند.

آدرس: استان کرمان، جاده کرمان به شهداد، روستای سیرچ

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *