چشمه آبگرم جوشان

چشمه آبگرم جوشان

چشمه آبگرم جوشان بزرگترین و مشهورترین چشمه آبگرم استان کرمان است که در فاصله 60 کیلومتری جنوب شرق شهر کرمان و در ارتفاعات جنوبی ییلاق زیبای سیرچ قرار دارد. چشمه آبگرم جوشان در 7 کیلومتری شمال روستای جوشان از توابع بخش گلباف شهرستان کرمان و در میانه راه گلباف و سیرچ واقع شده است. نام روستای جوشان  از همین چشمه آبگرم نزدیک به آن گرفته شده است. این منطقه به دلیل نزدیکی به شهر کرمان، خواص درمانی، وجود طبیعت زیبا و چشم نواز، چشم انداز های جذاب و آب و هوای مطبوع به یکی از محبوب ترین و پربازدید ترین چشمه های آب درمانی در منطقه ی جنوب شرق ایران تبدیل شده است.

چشمه آبگرم جوشان در ارتفاع 1545 متری از سطح دریا قرار دارد. دمای آب این چشمه که به صورت جوششی از دل سنگ های آهکی خارج می گردد، 45 درجه سانتی گراد می باشد. آب استخرهای چشمه آبگرم جوشان هر دو روز یکبار تعویض می شود و دو سالن مجزا برای استفاده ی بانوان و آقایان دارد. آبگرم جوشان به صورت سولفاته و دائمی است که پس از گردش در استخرها به صورت رودی در دره های شرقی و جنوب شرقی جاری می گردد و ضمن سیراب کردن باغ های کشاورزی، باعث خلق جلوه های زیبایی در دره های پایین دست نیز می شود. رفع کسالت های روحی، تجدید قوا، درمان برخی بیمارهای مربوط به گردش خون، دستگاه ادراری، روماتیسم، دیابت و بیماری های کبدی از مزایای استفاده از این آبگرم می باشد.

کلبه های حصیری جهت اقامت تابستانی، اتاق های ساده، سرویس بهداشتی و پارکینگ از جمله خدمات ارائه شده در چشمه آب گرم جوشان می باشد.

جهت بازدید از چشمه آب گرم جوشان و رزرو تورهای گردشگری در استان کرمان می توانید با مراجعه به سایت gashttour.ir از خدمات اقامتی و گردشگری ما بهره ببرید.

 

مقالات مرتبط :

مطالب مفیدی درباره چشمه های آبگرم

قینرجه نیر، دومین چشمه آبگرم کشور

سرعین؛ شهر چشمه‌های بهشتی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *