آبشارهای سیمک

آبشارهای سیمک

آبشارهای سیمک به ۱۳ آبشاری گفته می شود که در 40 کیلومتری شمال شهر کرمان در تنگه ای به همین نام قرار دارند و به دلیل وجود مناظر سرسبز و خوش آب و هوا در اطراف آن، به یکی از محبوب ترین جاذبه های طبیعی در استان کرمان تبدیل گشته اند. ارتفاع آبشارهای سیمک از 4 الی 24 متر متغیر می باشد و بازدید از آنها فرصت مناسبی را برای عکاسی، کمپینگ، پیاده روی و آبتنی در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

تنگه سیمک

تنگه ی سیمک که این آبشارهای سیمک را در خود جای داده است، یکی از خوش آب و هوا ترین مناطق در استان کرمان است که در شمال روستای کوهپایه قرار دارد و به دلیل وجود رودخانه، چندین آبشار، مسیرهای صخره نوردی و کوهنوردی بین طبیعت دوستان و کوهنوردان از محبوبیت وِیژه ای برخوردار می باشد. پهنای تنگه سیمک در نقاط مختلف بین سه تا پنج متر متغیر است و توسط دیوارهای صخره ای بسیار بلندی احاطه شده است که به دلیل وجود سایه و جریان رودخانه، آب و هوای درون تنگه بسیار خنک و مطبوع می باشد. ذکر این نکته ضروری است که برای صعود و فرود از تنگه به وسایل و تجهیزات صخره نوردی نیاز است و تنها افراد با تجربه می توانند عملیات صعود را انجام دهند. همچنین آبتنی در رودخانه سیمک یکی دیگر از تفریحات تنگه سیمک می باشد که به ویژه در ماه های گرم سال تجربه ای دلنشین و به یادماندنی را خلق خواهد کرد.

امکانات رفاهی

اردوگاه سیمک، سرویس بهداشتی، غرفه های فروش مواد غذایی و سوغاتی و آنتن دهی موبایل از جمله خدماتی است که در این منطقه ارائه می شود.

دسترسی به تنگه سیمک

دسترسی به این تنگه از شهر کرمان از طریق جاده سیدی و جاده کوهپایه امکان پذیر می باشد؛ بعد از عبور از روستاهای درب انارستان، سیمک، اسلام آباد، عبدل آباد و روستای درب آسیاب به ورودی اردوگاه شهید باهنر خواهید رسید. فاصله ی اردوگاه شهید باهنر نیز تا تنگه سیمک در حدود سه کیلومتر می باشد. اما بهترین راه جهت بازدید از این جاذبه ی گردشگری، استفاده از تورهای طبیعت گردی با حضور راهنمایان حرفه ای است؛ جهت رزرو تورهای گردشگری در استان کرمان و بازدید از آبشارهای سیمک می توانید با مراجعه به سایت gashttour.ir از خدمات اقامتی و گردشگری ما بهره ببرید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *