مریوان

مریوان شهر تفریح و تجارت است

راهنما و ایدەپرداز بخش گردشگری مریوان، شهر مریوان را شهر تفریح و تجارت خواند و گفت: باید از پتانسیل‌های مریوان بە نحو احسن استفادە کرد.

دانا حیدری در حاشیه برگزاری پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هرسالە برای شناسایی شهرستان مریوان به تمام فعالان حوزە گردشگری در کل استان‌های کشور از طریق فضای مجازی با تولید محتوا از جشنواره تئاتر خیابانی و کل شهرستان در حال فعالیت هستیم.

وی با بیان اینکه سیستم گردشگری مریوان نوپاست، افزود: با توجه به پتانسیل بالای گردشگری شهرستان مریوان از لحاظ  زیرساخت‌های گردشگری اعم از، بازاریابی گردشگری، فعالین گردشگری، آموزش آکادمیک، جاده‌ها، هتل‌داری، کمبود راهنمایان گردشگری و دوره‌های آموزشی ضعیف است.

راهنمای گردشگری و ایده پرداز بخش گردشگری مریوان در ادامه اظهار کرد: در دو سال اخیر متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا سیستم گردشگری متوقف و هیچ نوع فعالیتی در این زمینه نداشته است، اما موضوع مهم برگزاری نمایشگاه گردشگری تهران که در بهمن ماه است کە می‌تواند کمک بسیاری به حوزه گردشگری مریوان کند، اما متاسفانە به دلیل نبود پشتیبانی لازم ازطریق مراکز مربوطه، مشکلات و ضعف‌هایی دارد.

حیدری بیان کرد: گردشگری و پتانسیل مریوان هنوز به کشور معرفی نشده که این از ضعف عملکرد مسئولان و اداره میراث فرهنگی استان کردستان و فعالین بخش‌های خصوصی است که در تولید محتوا، فستیوال‌ها و برگزاری تورهای گردشگری ضعیف عمل کردەاند.

وی عنوان کرد: مافیای گردشگری در ایران نیز یکی دیگر از مشکلات گردشگری کشور است چرا که با ایجاد کمربندی سنتی مشخص است کە تنها شهرهای شیراز، کاشان، یزد، شمال، اصفهان و مشهد بە گردشگران خارجی معرفی و اجازە سفر بە سایر استان‌ها را ندارند، لذا در این شرایط اقتصادی گردشگری مریوان می‌تواند منبع  مهمی برای ارز آوری باشد.

راهنمای گردشگری و ایده پرداز بخش گردشگری شهرستان مریوان با بیان اینکه افتتاحیه پانزدهمین جشنواره مریوان نسبت بە سال‌های گذشتە بسیار ضعیف بوده، خاطرنشان کرد: جمع آوری و جذب گردشگر و ایجاد فضای شاد بسیار موثر است.

حیدری فصل پاییز را فصلی نامناسب  برای برگزاری جشنواره دانست و گفت:  شهریور ماە مناسبی برای برگزاری جشنوارە تئاتر خیابانی است.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *