گردشگری

محبوب‌ترین مقاصد گردشگری نیمکره جنوبی بازگشایی شدند

تایلند و استرالیا که دو مقصد محبوب در گردشگری بین‌المللی هستند با نشان دادن چراغ سبز به مسافران، شرایط قرنطینه سراسری خود را بعد از ۱۹ ماه تسهیل کردند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز،  استرالیا و تایلند امروز، دوشنبه، برای اولین بار در ۱۸ ماه گذشته محدودیت‌های مرزی بین‌المللی خود را به میزان قابل توجهی کاهش دادند.

با سبز شدن چراغ مرزی در تایلند، صدها گردشگر خارجی واکسینه شده برای سفری بدون قرنطینه و از بیش از ۶۰ کشور از جمله چین و ایالات متحده، وارد پایتخت تایلند شدند.چندین کشور اروپایی نیز در این فهرست هستند زیرا تایلند، یکی از محبوب‌ترین مقاصد منطقه در این فصل برای فرار از زمستان نیمکره شمالی محسوب می‌شود.

در سیدنی نیز صدها شهروند مورد استقبال خانواده و دوستان خود قرار گرفتند و در میان اشک و آغوش هدایایی از بیسکویت‌های شکلاتی استرالیایی و گل‌های وحشی دریافت کردند.

از بهار ۲۰۲۰ این اولین بار بود که افرادی بدون مجوز یا نیاز به قرنطینه وارد این کشور می‌شدند. این آزاد سازی رفت‌وآمد در حال حاضر محدود به چند ایالت و برای شهروندان استرالیایی، ساکنان دائمی و خانواده‌های نزدیک آنها و اتباع نیوزلند محدود می‌شود.

برنامه‌های بازگشایی به روی گردشگران و کارگران بین‌المللی، برای نشاط بخشیدن به یک کشور خسته بسیار مورد نیاز هستند چراکه تایلند و استرالیا برخی از سخت‌ترین محدودیت‌های جهان را برای کنترل شیوع ویروس کرونا اتخاذ کرده‌اند.

این راهکار باعث شد با وجود شیوع کرونای دلتا، تعداد عفونت‌های استرالیا به مراتب کمتر از بسیاری از کشورها باشد؛ تایلند اما آمار بالاتری در ابتلا داشت و اکنون حدود ۴۲ درصد از ۷۲ میلیون نفر جمعیت این کشور واکسینه شده‌اند.

منبع:همشهری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *