تربیت‌ حیدریه

تربت حیدریه میزبان نخستین جشنواره گردشگری زعفران

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌ حیدریه گفت: نخستین جشنواره گردشگری زعفران با هدف معرفی این محصول ناب و باارزش به سایر نقاط کشور و جهان از ۱۶ تا ۲۳ آبان‌ ماه در محل رباط طبسی این شهرستان در حال برگزاری است.

علی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شهرستان‌های تربت‌ حیدریه و زاوه به عنوان پایتخت تولید زعفران توانسته‌اند سالانه با صادرات این محصول به نقاط مختلف جهان نام و آوازه زعفران ناب ایرانی را مطرح کنند.

وی با اشاره به اهداف این جشنواره افزود: این جشنواره گردشگری با هدف معرفی این محصول در جهان و ثبت ملی در یونسکو با مشارکت نهادهای دولتی شهرستان برگزار شده است.

محمدی بیان کرد: علاوه بر معرفی زعفران از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره، معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان است که در قالب ۱۸ غرفه صنایع دستی محصولات بومی و منطقه‌ای به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی بیان کرد: در تاریخ ۲۳ آبان‌ ماه جاری همزمان با اختتامییه این جشنواره قطار گردشگری زعفران با حضور اصحاب رسانه، مدیران آژانس‌ها و لیدرها از مشهد به مقصد تربت‌ حیدریه حرکت خواهد کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌ حیدریه با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ تور گردشگری زعفران به این شهرستان سفر کرده‌اند، تصریح کرد: قطار گردشگری زعفران با هدف بازدید از کشتزارهای زعفران، نحوه برداشت و فرآوری محصول به این منطقه عزیمت خواهد کرد.

محمدی اظهار کرد: تربت‌ حیدریه دارای مناطق بکر گردشگری و آثار تاریخی بسیاری است که هر سال گردشگران و توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کند. امسال با توجه به تمهیدات ستاد ملی کرونا و جلوگیری از تجمعات تورهای گردشگری تعطیل شد و گردشگران در قالب خانوادگی و یا به صورت انفرادی برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری به این شهرستان سفر کردند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌ حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *