گردشگری

اسپانیا ۳ روز مرکز جهانی گردشگری می‌شود

به‌گزارش میراث‌آریا، بیش از ۵۰۰ نماینده از سراسر جهان، از جمله وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان جهانی گردشگری، نهادهای بین‌المللی و همچنین رهبران بخش خصوصی و جامعه مدنی، در نشست هیئت عالی حاکمیتی این آژانس تخصصی سازمان ملل متحد شرکت خواهند کرد.

در تاریخ ۱ تا ۳ دسامبر، برابر با ۱۰ آذر تا ۱۲ آذر ۱۴۰۰، شهر مادرید میزبان بیست و چهارمین مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) خواهد بود. در این جلسه، آینده گردشگری به عنوان یک بخش استراتژیک برای بسیاری از کشورها در پساکرونا، با در نظر گرفتن تعهد به گردشگری فراگیرتر و پایدارتر، تجزیه و تحلیل می‌شود.

نوآوری، آموزش و توسعه روستایی

در راستای اولویت‌های اصلی سازمان جهانی گردشگری، مجمع عمومی بر ساختن آینده از طریق نوآوری، آموزش و گردشگری برای توسعه روستاها تمرکز خواهد کرد.

در مادرید، مقر رسمی UNWTO، این سازمان ابتکار جدید خود را با عنوان «برنامه آینده دیجیتال برای SMEها» (شرکت‌های کوچک و متوسط) راه‌اندازی خواهد کرد، که برای کمک به کسب و کارهای کوچک در زمینه گردشگری و استفاده از مزایای نوآوری طراحی شده است.

به همین ترتیب، برندگان اولین مرحله بهترین دهکده‌های گردشگری توسط UNWTO معرفی خواهند شد که بهترین نمونه از مقاصد روستایی هستند که گردشگری را به عنوان پایه‌ای از رشد و فرصت‌ها برای همگان پرورش می‌دهند. این در حالی است که لیگ دانشجویان UNWTO ۲۰۲۱ به آینده این بخش امیدوار هستند.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، گزارش خود را به اعضا ارائه داده و تشریح خواهد کرد که این سازمان چگونه واکنش گردشگری جهانی به بحران بی‌سابقه ناشی از کرونا را با ارائه حمایت حیاتی از مشاغل و کسب‌وکارهای مرتبط رهبری کرده است. این گزارش همچنین برنامه‌هایی را برای آینده‌ای فراگیرتر و انعطاف‌پذیرتر، ازجمله بازنگری در دستور کار UNWTO ۲۰۳۰ برای آفریقا و اولین قانون بین‌المللی برای حمایت از گردشگران که برای بازگرداندن اعتماد به سفر طراحی شده است، ارائه می‌کند.

پس از اینکه پادشاهی مراکش به دلیل ملاحظات بهداشت عمومی مجبور به صرف نظر از میزبانی این رویداد شد، دبیرکل از دولت اسپانیا به دلیل پیشنهاد میزبانی این رویداد تشکر کرد. در این شرایط سخت، اسپانیا برای میزبانی این مجمع عمومی مهم پیشقدم شده است.

ریس ماروتو وزیر صنعت، بازرگانی و گردشگری اسپانیا گفت: «باعث افتخار است که این مجمع در کشوری که میزبان UNWTO است و تاثیر آن در گردشگری بسیار اهمیت دارد، برگزار می‌شود. اسپانیا کشوری پیشرو در گردشگری جهان است و می‌خواهد پس از پایان همه‌گیری کرونا نیز این روندش را ادامه دهد. ما در اجرای ارائه گواهی کرونا به گردشگران پیشگام بودیم و اکنون کشورمان مقصدی امن محسوب می‌شود. ما به کار خود برای حفظ سطوح بالای کیفیت و تنوع در گردشگری ادامه خواهیم داد.»

جلسات قانونی و انتخابات

در آستانه بیست و چهارمین اجلاس مجمع عمومی، نشست عمومی اعضای وابسته UNWTO برگزار می‌شود. در این نشست، شرکت‌های خصوصی، سازمان‌های مدیریت مقاصد گردشگری، و نمایندگان جامعه مدنی و دانشگاه‌ها، ابتکارات خود برای بهبود گردشگری و ایده‌هایی برای رشد پایدار را به اشتراک خواهند گذاشت. همچنین انتظار می‌رود که آن‌ها چارچوب قانونی اصلاح شده را برای اعضای وابسته تصویب کنند، که به پیشرفت UNWTO برای تبدیل شدن به سازمانی چابک‌تر و پویا کمک خواهد کرد.

در آن روز، کمیته برنامه و بودجه UNWTO جلسه‌ای تشکیل خواهد داد تا بر تعهد دبیرخانه به شفافیت تأکید کند.

در بیست و چهارمین مجمع عمومی، از اعضا خواسته می‌شود تا انتصاب دبیرکل پولولیکاشویلی را برای دومین دوره، به دنبال توصیه شورای اجرایی UNWTO که در اوایل سال جاری برگزار شد، تایید کنند. به همین ترتیب، اعضا همچنین به تصمیم گیری در مورد موضوعات جشن‌های روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ و کشور میزبان بیست و پنجمین مجمع عمومی در سال ۲۰۲۳ رأی خواهند داد.

منبع:میراث آریا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *