گردشگری

ماندگاری مسافران و رونق صنعت گردشگری به مدد توسعه گردشگری روستا

استاندار سمنان گفت: روستاهای استان می توانند در بحث تحقق مقصد گردشگری و افزایش ماندگاری مسافر و در نهایت رونق اقتصادی، نقش تعیین کننده ای ایفا کنند.

سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان در دیدار ۲۱ فرمانده پایگاه مقاومت بسیج روستایی و عشایری استان که به منظور بررسی مسائل روستائیان و عشایر این استان برگزار شد، اظهار کرد: زیرساخت های اولیه ای همچون آب و راه و… برای روستاهای استان فرآهم می شود.

وی با اشاره به لزوم توجه به اقتصاد روستاییان تصریح کرد: امروز ضرورت دارد تا در استان علاوه بر توجه به زیرساخت ها، به دنبال تولید ثروت باشیم که در این ‌میان لازم است روستاها بسیار ویژه مورد توجه قرار گیرند.
استاندار سمنان افزود: در حوزه مواردی نظیر راه اندازی نانوایی در مناطق روستایی، زمین روستایی، شرکت تعاونی روستایی، قنات ها، آب و مواردی از این دست که در این نشست مطرح شد با توجه به وضعیت اعتباری کشور و استان، بررسی و رسیدگی خواهد شد.
هاشمی با تاکید بر اینکه امنیت در روستاها از دیگر اولویت های ماست که همواره مورد توجه قرار داشته و خواهد داشت، خاطرنشان کرد: گردشگری یکی از مولفه های ارتقاء شاخص های اقتصادی در استان است که شهر و روستا توامان در کنار هم می توانند در این حوزه نقش آفرینی کنند.
استاندار سمنان گفت: یکی از راهکارهای موثر در بحث جذب و افزایش ماندگاری مسافر و توسعه گردشگری، معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در این حوزه در شهرها و روستاهای استان است که نیازمند برنامه جامع عملیاتی زمان بندی شده است.

وی از مسوولان ذی ربط خواست: در روستاها در بحث تامین‌ آرد ، سوخت و داروهای خانه بهداشت، به عنوان سه ‌مولفه اساسی و مورد نیاز، تدبیر لازم انجام گیرد تا نگرانی در این خصوص وجود نداشته باشد.

استاندار سمنان با اشاره به آغاز فصل سرد سال گفت: گردنه های برفگیر در استان از نقاط حساسی است که به ‌منظور خدمات رسانی مطلوب تر و جلوگیری از ایجاد ترافیک در هنگام بارش برف و باران، مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

وی تصریح کرد: فرمانداران باید از هم اکنون تدابیر لازم‌ را برای تامین سوخت مورد نیاز روستاییان و سوخت صنایع و واحدهای تولیدی انجام دهند تا شاهد وقفه در چرخه تولید در استان نباشیم.

وی با بیان اینکه باید ذخیره سوخت در استان به بهترین شکل‌ممکن با اقدامات مناسب انجام شود و تدبیر لازم برای تامین سوخت در مواقع نیاز صورت گیرد اضافه کرد: دوگانه سوز کردن خبازی ها در سطح استان از دیگر موارد پیشگیرانه در بحث فصول سرد سال است که ضرورت دارد به صورت جدی دنبال شود.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *