گردشگری

مسیر گردشگری غرب کشور میزبان آیین‌های نوروزی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، از میزبانی مسیر گردشگردی غرب کشور برای برگزاری مراسم و آیین‌های نوروزی خبر داد.

یعقوب گویلیان امروز در جلسه‌ای که با حضور سرهنگ پیمانی رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: نوروز از آیین‌های زیبا و با مفهوم ایران باستان است که تاکنون سینه به سینه حفظ شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه مردمان برخی کشورهای همسایه نیز این ایام را جشن می‌گیرند، عنوان کرد: امسال در راستای معرفی هر چه بیشتر پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گردشگردی غرب کشور و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، آیین نوروز در مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: حرکت کارناوال این آیین از تاریخ ۲۳ اسفند در تهران آغاز و سپس با برگزاری مراسم‌های نوروزی در استان‌های کرمانشاه و همدان، در روز ۲۶ اسفندماه وارد کردستان و شهرستان سنندج می‌شود.

گویلیان افزود: این مراسم در سالن ورزشی ۶ هزار نفری ورزشگاه ۲۲ گولان، به‌منظور ترویج و آشنایی هر چه بیشتر میهمانان نوروزی با آداب و آیین نوروزی مردم کردستان برگزار می‌شود.

دبیر ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر استان کردستان، یادآور شد: برنامه‌های جذاب و شادی نظیر برگزاری نمایشگاه لباس نوروز در خانه کُرد، برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، اجرای هزار دف، اجرای پیک نوروزی، پخش کلیپ نوروزی، برگزاری جشنواره غذا و… در این روز پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: میزبانی کردستان فرصت بی‌نظیری برای معرفی و توسعه گردشگری استان است و باید همه دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند با برنامه‌ریزی دقیق میزبان شایسته‌ای باشیم.

گویلیان اظهار کرد: ستاد سفرهای نوروزی کردستان با پیش‌بینی حجم زیاد مسافر و گردشگر نوروزی پس از دو سال وقفه و محدودیت، از ۲۹ اسفندماه کار خود را آغاز می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت: تمامی اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان، در چارچوب رعایت کامل پروتکل های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی کرونا برای پذیرایی از مهمانان نوروزی، آماده‌سازی و بهسازی شده‌اند.

وی از تشدید برخورد با فعالیت خانه‌های استیجاری در استان خبر داد و افزود: براساس مصوبات ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، ارائه هرگونه خدمات اقامتی غیرمجاز در استان ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

گویلیان عنوان کرد: در نوروز امسال با قاطعیت و با هماهنگی دستگاه قضایی و اماکن با فعالیت خانه‌های استیجاری برخورد می‌شود.

دبیر ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر استان کردستان، یادآور شد: مسئولیت و عواقب بعدی اقامت در منازل استیجاری متوجه خود مسافران خواهد بود.

وی بیان کرد: خدمت‌رسانی به مهمانان ویژه یک اداره یا دستگاه خاصی نیست، بلکه باید تمام دستگاه‌ها دست در دست یکدیگر دهند تا زمینه مساعد و مطلوبی برای مسافران و گردشگران فراهم شود.

گویلیان افزود: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های ذیربط از جمله انتظامی، دادستانی، پلیس فتا، اماکن و همچنین بخش خصوصی، خانه‌های استیجاری و تورهای غیرمجاز گردشگری در استان شناسایی، تا از فعالیت آن‌ها ممانعت به‌عمل آید.

شناسایی خانه‌های استیجاری و تورهای غیرمجاز گردشگری در کردستان

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی کردستان، از شناسایی و برخورد با خانه‌های استیجاری و تورهای غیرمجاز گردشگری در استان خبر داد.

سرهنگ پیمانی ضمن اشاره به نظارت بیش از پیش بر مراکز اقامتی و شناسایی خانه‌های استیجاری غیرمجاز در ایام نوروز، گفت: با مالکان خانه‌های استیجاری و سایت‌های رزروکننده این اقامتگاه‌های غیرمجاز که قصد پذیرش مسافر را دارند، برخورد جدی صورت می‌گیرد.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی کردستان، اظهار کرد: خوشبختانه شهرستان‌های مریوان و بانه در ساماندهی خانه‌های استیجاری عملکرد خوبی داشته و با اقدامات صورت گرفته این اماکن با اخذ مجوز به خانه مسافر تبدیل شده است.

وی عنوان کرد: همچنین عاملان غیرمجاز تورهای گردشگری در فضای مجازی شناسایی و از فعالیت آن‌ها جلوگیری خواهد شد.

سرهنگ پیمانی یادآور شد: پلیس هیچگاه مخالف شادی مردم نیست، ولی مخالف با بی‌قانونی و ناامنی هستیم و به همین منظور با افرادی  که عملی خارج از چهارچوب قوانین انجام دهد، به‌شدت برخورد می‌کنیم.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *