ایران

خوشنویسی؛ شناسنامه و نماد هویت ایران اسلامی است

استادپیشکسوت خوشنویسی به مناسبت ثبت پاسداشت هنرخوشنویسی به عنوان هفدهمین میراث ناملموس ایران از سوی سازمان جهانی یونسکو، در یادداشتی تاکید کرد که خوشنویسی شناسنامه و نماد هویت است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حیدری استاد برجسته و پیشکسوت خوشنویسی به مناسبت ثبت پاسداشت هنر خوشنویسی به عنوان هفدهمین میراث ناملموس ایران از سوی سازمان جهانی یونسکو، در یادداشتی که آن را در اختیار خبرگزاری مهر قرار داد نوشت:

«هنر خوشنویسی در ایران از ریشه دارترین و مقبول‌ترین هنرهایی است که طول تاریخ و گذر زمان نه تنها از مقبولیت آن نکاسته، بلکه در هر مقطع تاریخی با ظهور هنرمندانی مؤلف و تأثیرگذار راه تعالی پیموده و آثار گران سنگی در این گذر تاریخی زینت بخش موزه‌ها و کتابخانه‌های معتبر دنیا شده است. خوشنویسی با ذات، ضمیر و خمیرمایه وجودی ایرانی‌ها پیوندی ناگسستنی دارد و انگار بخشی از وجود این مردمان شریف و نجیب است. از این رو است که به عنوان شناسنامه و نماد هویت مردمان ایران زمین معرفی شده است. تاریخ هنر ایران سرشار از یاد، خاطره و آثار استادان و هنرمندان خوشنویسی است که هر کدام به تنهایی می‌توانند معرف فرهنگ و هنر سرزمینی باشند. بنابراین هر گونه حمایت و پاسداشت از این هنر ملی و هویتی ایرانیان مبین ارج‌گذاری هنر خوشنویسی و استادان خوشنویس از سوی نهادهای فرهنگی داخلی و بین‌المللی خواهد بود.

ثبت پاسداشت هنر خوشنویسی به عنوان هفدهمین میراث ناملموس ایران از سوی سازمان جهانی یونسکو موجب افتخار و سپاسگزاری از سازمان‌های ذی‌ربط، میراث فرهنگی و کمیسیون ملی یونسکو ایران است. این رویداد فرخنده را به عموم خوشنویسان کشور تبریک و شادباش عرض می‌کنم».

منبع:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *