گردشگری

ضرورت توجه ویژه به موضوع گردشگری در آوج

استاندار قزوین گفت: مزیت مهم شهرستان آوج گردشگری است و تلاش ما این خواهد بود که توجه به این موضوع را در آوج پررنگ‌تر کنیم.

محمد مهدی اعلایی سه شنبه ۳۰ آذر در جریان سفر به شهرستان آوج از توابع استان قزوین در دیدار با امام جمعه این شهرستان اظهار کرد: آوج از نظر امکانات و خدمات شهرستان محرومی است ولی از نظر ظرفیت‌ها محروم نیست و همت و تلاش همه ما باید برای شکوفایی و فعال کردن ظرفیت‌ها باشد.

وی گفت: ساماندهی فضای اقتصادی در اولویت دولت و مجلس قرار دارد و تلاش می‌کنند تا مشکلاتی را که بر اثر تحریم و کم‌کاری‌ها به وجود آمده رفع کندند.

اعلایی بیان کرد: اقتصاد موجودی زنده است و با امر و نهی نمی‌توان چیزی را به آن تحمیل کرد و باید برای جان گرفتن اقتصاد یک منطقه، مزیت‌های آن را شناسایی و معرفی کرد تا سرمایه‌گذاران جذب شوند.

وی در ادامه یادآور شد: نگاه غیرحرفه‌ای و اجباری در اقتصاد موجب عدم موفقیت در طرح‌های اقتصادی می‌شود بنابراین برای زنده بودن و بالندگی فضای اقتصادی باید طرح‌ها مبتنی بر مزیت‌ها باشد.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، استاندار خاطرنشان کرد: مزیت عمده شهرستان آوج گردشگری است و تلاش ما این خواهد بود که توجه به این موضوع را در آوج پررنگ‌تر کنیم.

وی اضافه کرد: صنعت گردشگری به صورت غیرمستقیم بر سایر حوزه‌ها تأثیر می‌گذارد و حوزه صنعت را نیز رشد می‌دهد و ارزش افزوده برای دارایی‌های ساکنان منطقه ایجاد خواهد کرد.

استاندار در پایان اظهار کرد: باید عزم و اراده جدی در منطقه داشته باشیم و البته بر روی فرهنگ گردشگر پذیری منطقه نیز کار شود و علما و افراد اثرگذار در شهرستان باید مردم را در این زمینه توجیه و اقناع کنند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *