گردشگری

تمرکز ما در گردشگری بر کشورهای منطقه است

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تاکید بر اینکه از بازار هدف سنتی خود در گردشگری غافل نمی‌شویم، گفت: تمرکزمان در گردشگری بر کشورهای همسایه و منطقه است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، لیلا اژدری عصر چهارشنبه (هشتم دی ماه ) در نشست معاونان وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با رایزنان اقتصادی وزارت امور خارجه که در موزه فرش در تهران برگزار شد، گفت: از رایزنان اقتصادی می‌خواهم که پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران را که در بهمن ماه برگزار می‌شود به سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خارجی معرفی کنند.

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی با بیان این‌که ما شرکت‌های خارجی فعال در حوزه گردشگری را به خوبی نمی‌شناسیم، گفت: تقضای ما این است که دیپلمات‌های اقتصادی ایران در هر کشوری که ماموریت دارند این شرکت‌ها را به ما معرفی کنند و آنها را ترغیب کنند که در نمایشگاه تهران حضور داشته باشند، زیرا ما برای اولین بار در این نمایشگاه جلسات B2B برگزار می‌کنیم.

وی تصریح کرد: ما دسترسی مستقیم به شرکت‌های خارجی نداریم، دیپلمات‌ها می‌توانند تاثیر به‌سزایی برای حضور آنها در نمایشگاه گردشگری تهران داشته باشند. البته برای کشورهایی که امکان حضور فیزیکی برای آن‌ها میسر نباشد، برگزاری نشست به‌صورت وبینار امکان‌پذیر است.

اژدری خاطرنشان کرد: جذب گردشگر از کشورهای منطقه در کنار بازارهای سنتی و تشویق ایرانیان خارج از کشور برای بازدید از ایران به‌عنوان استراتژی‌های بازاریابی و جذب گردشگران خارجی وزارت میراث فرهنگی است. البته نباید فرصت بازارهای کشورهای همسایه و کشورهایی را که از مسائلی که اکنون جهان با آن درگیر است فاصله دارند، فراموش کنیم.

اژدری گفت: از رایزنان اقتصادی می‌خواهیم که سه نسل از ایرانیان خارج از کشور را برای سفر به ایران دعوت و تشویق کنند، اینها اهداف ما هستند که رایزنان اقتصادی می‌توانند در تحقق آن به ما کمک کنند.

در حال برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی برای فرش هستیم

سجاد نوروزیان رئیس موزه ملی فرش نیز در این برنامه با اشاره به کاهش فروش فرش ایران در بازارهای بین المللی، گفت: فرش ایرانی نماد تمدن ایران و در فرهنگ ما جایگاه مهمی دارد.

وی افزود: در حالی که سهم فرش ایران در سال های گذشته ۳۰ درصد بود، این میزان اکنون به حدود ۸ درصد کاهش یافته که بسیار ناخوشایند است.

منبع:ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *