تورگردان‌های رومانی

اصفهان آماده میزبانی از تورگردان‌های رومانی است

استاندار اصفهان گفت: با توجه به اینکه اصفهان شهر تاریخی با جاذبه‌های بسیار است می‌توانیم میزبان تورگردان‌های رومانی در اصفهان باشیم و همچنین تور گردان‌های اصفهان در رومانی فعالیت کنند.

سید رضا مرتضوی، امروز(چهارشنبه، ۲۹ دی‌ماه) در دیدار سفیر رومانی به مرور سابقه ۱۲۰ ساله روابط رسمی و دیپلماتیک ایران و رومانی پرداخت و اظهار کرد: در دوران طولانی این ارتباط با همدلی و در سطح قابل قبولی پیش رفته و ظرفیت‌هایی برای افزایش مبادلات بین ایران و رومانی نیز فراهم شده است.

وی با اشاره به خواهر خواندگی یاش و اصفهان، آن را ابزاری توانمند برای توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی دانست و گفت: با تعریف و برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند آموزشی و فرهنگی و ورزشی می‌توانیم زمینه همکاری دو کشور را بیش از پیش افزایش دهیم و از برخی زیرساخت‌های فراهم شده در گذشته به طور شایسته‌تری استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، مرتضوی، افزود: این دیدارها می‌تواند بر تعمیق روابط میان دو کشور مؤثر باشد و بسترهای همکاری دوجانبه را بیش از پیش فراهم کند.

وی بر همکاری‌های آموزشی و تبادل استاد و دانشجو و گردشگری بین یاش، بخارست و اصفهان تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه اصفهان یک شهر موزه شناخته شده در سطح جهان و شهر صنایع دستی جهان است می‌توانیم میزبان تورگردان‌های رومانی در اصفهان باشیم و همچنین تور گردان‌های اصفهان در رومانی فعالیت کنند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان یکی از قطب‌های صنعتی مهم ایران است و می‌تواند نیازهای اقتصادی رومانی را تأمین کند بر گسترش روابط اقتصادی و تجاری بین تجار و هنرمندان و صنعتگران اصفهان و یاش و بخارست تأکید کرد و افزود: همکاری‌های ورزشی به‌ویژه فوتبال می‌تواند زمینه‌ساز همکاری‌های گسترده‌تری بین دو کشور باشد و از حضور باشگاه‌های رومانی در اصفهان استقبال می‌کنیم.

روابط دیپلماسی بین رومانی و ایران مطلوب است

همچنین میرلا کارمن گرکو، سفیر رومانی در ایران گفت: روابط دیپلماسی بین رومانی و ایران مطلوب است و ما نیز به دنبال گسترش روابط دو شهر یاش و اصفهان هستیم و این قبیل دیدارها می‌تواند به تعمیق روابط ایران و رومانی در زمینه‌های مختلف به خصوص در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و آموزشی بینجامد.

وی با ابراز رضایت از همکاری‌های اقتصادی و کشاورزی ایران و رومانی، اظهار کرد: به دنبال ارتباطات و دوستی‌های گسترده‌تری بین استانداری‌های اصفهان و یاش هستیم.

سفیر رومانی با بیان اینکه اصفهان در رومانی شناخته شده و معروف است، خواستار معرفی جواهرات و آثار فرهنگی، تاریخی و باستانی شهر اصفهان از طریق گسترش روابط توریستی و گردشگری بین دو کشور شد و گفت: اصفهان، اولین شهری است که  مردم رومانی با شنیدن نام ایران به خاطر می‌آورند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *