لوور

آثار «لوور» زیر ذره‌بین اصالت

 اصالت آثاری که موزه لوور در دوران جنگ جهانی دوم خریداری کرده است، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از روزنامه هنر چاپ لندن، حراجی ساتبیز و موزه لوور پاریس برای تایید اصالت آثاری که این موزه فرانسوی از سال ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ میلادی خریداری کرده است، همکاری می‌کنند.

موزه لوور در بیانیه‌ای با اشاره به این تفاهم‌نامه که ۳ سال اعتبار دارد، گفت: این پروژه می‌تواند به بازگشت برخی آثار به کشورهای مبدا، دیجیتالیزه شدن مجموعه‌ها، برگزاری سمینار و مطالعات مختلف بینجامد.

به نقل از مقامات موزه لوور، ساتبیز اولین حراج خانه بین المللی بود که یک دپارتمان را به بررسی اصالت آثار و بازگشت آثار مسروقه به کشورهای مبدا اختصاص داد. محققانِ این دپارتمان که در سال ۱۹۹۷ آغاز به کار کرد، در این پروژه با متولیان لوور همکاری می‌کنند.

موزه لوور سال گذشته یک بانک داده برخط از ۴۸۵ هزار شیء از مجموعه خود راه اندازی کرد. در این پایگاه بیش از یک هزارو ۷۰۰ اثر وجود دارند که بعد از جنگ جهانی دوم از آلمان به دست آمدند اما هیچگاه به فرزندان صاحبان اصلیشان بازگردانده نشدند. این گروه از آثار در بانک داده لوور در دسته Musées Nationaux Récupération قرار دارند به این معنا که به فرانسه تعلق نداشته و نزد موزه‌های ملی این کشور امانت هستند.

منبع:ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *