گردشگری

کویرهای بکر سمنان مستعد توسعه گردشگری کویر

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از استان سمنان به عنوان یکی از مستعدترین استان‌ها برای توسعه کویرنوردی و گردشگری کویر نام برد.

جواد واحدی در دیدار با استاندار سمنان ضمن معرفی مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اظهار کرد: کویر استان سمنان از کویرهای بکر و نموته کشور است و لذا با توجه به ظرفیت‌های بالای استان در این حوزه باید در این حوزه اقدامات جدی صورت گیرد.

وی بر لزوم معرفی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان تاکید و تصریح کرد: می توان برنامه های کویر نوردی و تور گردانی را در دستور کار قرار داد که این مهم یکی از زمینه های شناخت و معرفی جاذبه های گردشگری استان است.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گفت: جاذبه های طبیعی ویژه ای در استان سمنان وجود دارد که در سطح دنیا کمتر دیده می شود .

واحدی بر لزوم توجه بیشتر به صنایع‌دستی استان تاکید و اضافه کرد: در حوزه صنایع دستی استان با توجه به قابلیت‌های بالای این منطقه ،  باید کار جدی و اساسی صورت گیرد

وی با تقدیر از همکاری‌های استانداری با میراث فرهنگی افزود: مدیر کل جدید میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان مدیری توانمند و دارای تجربه و تخصص فراوان در حوزه تحت مسئولیت خود است.

وی اظهارامیدواری کرد: مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان، فرصت پیش آمده برای خدمت به مردم این استان را قدر دانسته و و کارنامه موفقی از خود در این استان بجا گذارد.

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان نیز با برشمردن ویژگی‌های ممتاز استان سمنان گفت: در سفر رهبر معظم انقلاب به استان سمنان سه موضوع مهم استعدادهای صنعتی و معدنی ، کشاورزی و همچنین گردشگری در این استان مورد توجه و تاکید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در استان سمنان ۸۵۶ اثر میراثی با ارزش به ثبت رسیده که نیازمند توجه جدی است افزود: تردد سالانه بیش از ۱۵ میلیون مسافر از محورهای مواصلاتی استان، نکته‌ی بسیار مهمی است که باید مورد توجه مسئولان  اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان قرار گیرد.

استاندار سمنان اظهار کرد:با تغییر مدیریت ایجاد شده در اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان ، مردم باید شاهد ایجاد تحول در این حوزه در سطح استان باشند.

وی با اشاره به قرار گرفتن اکثر شهرهای استان بر سر محور پرتردد تهران خراسان گفت: باید تلاش کرد تا بمنظور معرفی پتانسیل های منطقه و ظرفیتهای استان ، در ورودی هر شهر نسبت به ایجاد بازارچه های صنایع دستی اقدام شود.

وی گفت: صنعت گردشگری، بزرگترین صنعت با درآمد زودبازده است و توجه به امر صنایع دستی نظیر سفال یکی از راهکارهای توسعه این صنعت در استان است.

هاشمی افزود: دبیرخانه سفال در راستای معرفی صنایع دستی از قبیل سفال و سفالگری در استان با محوریت فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تشکیل شود.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *