گردشگری

گردشگری از اولویت‌های سیاست کلان کشور

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ئیس ستاد خدمات سفر کشور از مشارکت این وزارتخانه برای”برگزاری رویداد بین‌المللی گردشگری” در همدان خبر داد و گفت: قول مساعد می‌دهیم در راستای معرفی همدان در برگزاری رویدادی که مورد تایید استان باشد همکاری می‌کنیم.

 به گزارش ایسنا، علی‌اصغر شالبافیان پنج‌شنبه چهارم فروردین‌ماه در ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان، بیان کرد: مدیریت سفرهای نوروزی یکی از دغدغه‌های وزیر کشور بود و از دو جنبه افزایش تقاضای سفر و اولین سال استقرار دولت جدید اهمیت داشت.

وی با اشاره به اینکه گردشگری یکی از اولویت‌های سیاست کلان کشور است، مطرح کرد: در همدان هماهنگی خوبی را بین دستگاه‌های استان شاهد هستیم که مرهون تلاش همگانی است و اثر این همدلی در خدمت‌رسانی به مردم ‌هویدا می‌شود.

رییس ستاد خدمات سفر کشور در ادامه به اقدامات حوزه ستاد سفر اشاره کرد و افزود: امسال رویکرد جدیدی اتخاذ و تا حدی انجام شد، بر این اساس تلاش کردیم توزیع مکانی سفر به استان‌های کمتر مطرح از دید عموم صورت بگیرد و در این راستا شهرهای جایگزین از طریق رسانه‌ها اعلام و خوشبختانه با استقبال مواجه شد.

شالبافیان با بیان اینکه ستاد سفر نباید مختص یک زمان خاص باشد، عنوان کرد: محور گردشگری غرب کشور رویکردی است که برای استان همدان در نظر گرفته و در صددیم بتوانیم استان‌های این مسیر را به عنوان مقصد جدید گردشگری معرفی کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به لزوم تعامل میراث فرهنگی و صدا وسیما اشاره کرد و گفت: معرفی جاذبه‌های گردشگری هر استان‌ از طریق شبکه‌های دیگر استان‌ها می‌تواند تاثیر خوبی در شناخت ظرفیت‌های حوزه گردشگری داشته باشد و برای همدان نیز این موضوع باید در شهرهای پرجمعیت پیگیری شود.

به گفته رییس ستاد خدمات سفر کشور ثبت جهانی “منظر تاریخی شهری هگمتانه تا همدان” اولویت اول این وزارتخانه است و وزارتخانه میراث فرهنگی سهمیه ۱۴۰۱ را به پرونده همدان اختصاص داده است.

وی در ادامه به مصوبات دولت در حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: در قانون بودجه پیشنهاد و تصویب شد که هزینه‌کرد اشخاص حقوقی برای تولید محتوا و معرفی ظرفیت‌های گردشگری به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی تلقی می‌شود و این بستر مناسبی است تا از ظرفیت مالی غیر دولتی در راستای معرفی استان‌ها استفاده کرد.

شالبافیان با بیان اینکه همچنین مقرر شد حوزه گردشگری به بخشی از اعتبارت دستگاه‌های اجرایی که در سایر زمینه‌ها هزینه می‌شود، اضافه شود، افزود: مصوبه دیگر اولویت‌دهی به حوزه گردشگری در رابطه با اختصاص اعتبارات تملک شده در شورای برنامه‌ریزی استان است.

وی با اشاره به اینکه همه این موارد ابزارهای مناسبی هستند که جهشی را در گردشگری همدان شاهد باشیم، تصریح کرد: همدان برای اینکه بتواند از ویژگی فصلی بودن گردشگری رها شود و ظرفیت پایدار ایجاد کند باید رویداهایی را برگزار کند.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: در این راستا تقویم رویدادهای ملی را ابلاغ می‌کنیم که استان همدان جایگاه ویژه‌ای در آن خواهد داشت.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *