گردشگران

زمینه حضور گردشگران عراقی به کردستان فراهم است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، از آمادگی کامل تمامی بخش‌های خصوصی این استان برای ارائە خدمات مناسب بە گردشگران ورودی از اقلیم کردستان عراق خبر داد.

یعقوب گویلیان شام‌گاه جمعه ۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در نشست مدیران وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و فعالان بخش خصوصی با همتایان پاکستانی و اقلیم کردستان عراق که در هتل اوین تهران برگزار شد، گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل ها و همچنین وجود مرز مشترک استان کردستان با کشور عراق، زمینه حضور گردشگران عراقی در این استان فراهم است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، افزود: خوشبختانه پس از گذشت دوماه از تبادل تفاهم نامه توسعه همکاری‌ها بین استان کردستان و اقلیم شمال عراق، شاهد ورود گردشگرانی از کشور عراق در قالب چهار تور به استان بوده ایم.

گویلیان با بیان اینکه همکاری بسیار خوبی با بخش‌های خصوصی و دولتی اقلیم شمال عراق و سرکنسول ایران در کردستان برقرار است، افزود: برای توسعه همکاری‌ها و ارائه خدمات مناسب به گردشگران ورودی از اقلیم شمال عراق، آمادە همکاری با سایر انجمن و بخش‌های دولتی و خصوصی در استان‌ها هستیم.

او یادآور شد: امیداریم این نشست، زمینه‌ساز توسعه همکاری‌های بیشتر مابین فعالان حوزه گردشگری کشور ایران و اقلیم کردستان عراق باشد.

گفتی است در نشست BtoB  شرکت‌های تورگردان‌ ایرانی بسته‌های گردشگری خود را در زمینه گردشگری سلامت، تفریحی، تاریخی و فرهنگی به شرکت‌های تورگردانان کشورهای پاکستان، عراق و اقلیم کردستان عراق ارائه کردند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *