گردشگری

تأثیر نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی تهران در رونق استان‌ها

در صنعت گردشگری تنها جاذبه‌های یک مقصد را نمی‌توان ویژگی‌های محیط طبیعی، تاریخی، فرهنگی، ابنیه و نظایر آن دانست؛ در دنیای امروز رویدادهایی که در یک مقصد رخ می‌دهند، می‌توانند به‌عنوان منبعی مهم در جذب گردشگر به‌حساب آیند.

فعالیت گردشگری و صنایع‌دستی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و پویاترین فعالیت‌ها در جهان است.

گردشگری فعالیت نسبتاً پیچیده‌ای است که چندین بخش جامعه و اقتصاد را دربرمی گیرد و می‌تواند به‌عنوان یک صنعت اقتصادی توانمند، در درازمدت تأثیر بسزایی بر شرایط بگذارد. برای ارتقای این صنعت در راستای تأمین زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگر بیش از گذشته تلاش شود. نمایشگاه‌ها مرکز تعامل، گفت‌وگو و انتقال اطلاعات هستند به این دلیل نمایشگاه را می‌توان تبلیغ زنده نامید، زیرا در نمایشگاه‌ها، عواملی چون تولیدکننده، توزیع‌کننده و مصرف‌کننده و کالا یا خدمات در یک‌زمان و مکان مناسب گرد هم می‌آیند. نمایشگاه مکانی جهت به نمایش گذاردن توانمندی‌ها و پیشرفت‌های یک منطقه یا یک کشور درزمینه‌ی‌های گوناگون است

در دنیای توسعه‌یافته برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی یکی از فرصت‌هایی است که در جهت معرفی از آن استفاده می‌شوند

برگزاری نمایشگاه‌ها بین‌المللی تهران علاوه بر اینکه یک ابزار بازاریابی است می‌تواند به‌عنوان جاذبه تعداد زیادی گردشگر را در منطقه جذب کند که توجه آن علاقه‌مندان را به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم به خود جلب نماید و در کنار آن فرصتی برای تبلیغ و شناساندن استان‌های مختلف کشور به گردشگران را فراهم می‌آورد که محلی برای توسعه صنعت گردشگری و رشد صنایع‌دستی کشور مبدل شده و کمک شایانی را به رشد و توسعه شاخص‌های کشور کند.

حضور و شرکت در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی تهران می‌تواند عامل مهمی در جذب گردشگر محسوب شود و بهترین ابزار برای تبلیغ این صنعت است و بهترین فرصت برای برقراری تعامل سازنده با شرکای تجاری صنعت گردشگری برشمرد. با آگاهی و شناخت همه‌جانبه از عوامل مؤثر بر جذب حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ها در نمایشگاه بین‌المللی تهران، مجریان و متولیان توسعه حوزه گردشگری و صنایع‌دستی در ایران، می‌توانند بستری مؤثر و مفید برای ارتباط میان این حوزه‌ها و گردشگران، تولیدکنندگان با مشتریان و متقاضیان برقرار نمایند.

نمایشگاه‌های گردشگری مهم‌ترین عامل بازاریابی، معرفی و ارائه مقاصد سفر محسوب می‌شوند. در نمایشگاه گردشگری همچنین فرصتی برای متولیان و دست‌اندرکاران عرصه تورهای گردشگری ایجاد می‌شود تا هر چه بهتر و بیشتر با مکان‌ها و دیدنی‌های تاریخی و فرهنگی استان‌های دیگر آشنا شوند.

حضور گردشگران در ایران می‌تواند به‌عنوان یک پل ارتباطی میان فرهنگ‌ها عمل کند، باعث اعتلای جایگاه فرهنگ ایرانی و اسلامی در جهان شده، دید تازه‌ای به جهانیان ببخشد.

صنعت گردشگری صنعتی خدماتی است و بخش‌های مختلف آن به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در بالا بردن سطح رضایتمندی گردشگران نقش مهمی را ایفا می‌کنند، همکاری و هماهنگی تمامی عناصر و فعالان این حوزه در یک راستا امری است که باید به آن توجه ویژه شود.

محل مناسب، مکان و فضای بزرگ، همراه با خدمات رفاهی جهت حال بازدیدکنندگان، مانند پارکینگ مناسب، دسترسی آسان، رستوران و کافه و… همچنین عوامل زیباسازی و خلاقیت در طراحی محل برگزاری نمایشگاه، می‌تواند اعتبار آن را برای دعوت از آژانس‌ها، شرکت‌ها و واحدها و کارگاه‌های معتبر و برندهای بزرگ، در کنار گردشگران و تولیدکنندگان نوپا، مقبول‌تر کند.

منبع:میراث آریا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *