نوش‌آباد

نوش‌آباد به شبکه شهرهای همکار گردشگری ایران پیوست

شهردار نوش‌آباد از پیوستن این شهر به شبکه شهرهای همکار گردشگری ایران با هدف استفاده از تجربه، امکانات و خدمات شهرهای عضو برای رونق گردشگری خبر داد.

احمدرضا طحانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نوش‌آباد، دارای ویژگی‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی است که شناسایی و معرفی آن در صورت توجه مسئولان می‌تواند به‌عنوان یکی از شهرهای نمونه گردشگری معرفی شود.

وی افزود: این تفاهم‌نامه بین ۳۲ شهر از جمله نوش‌آباد، کاشان، مهریز، سرخرود، تلخاب، مهدی‌شهر، ایذه، بندر خمیر، ورزنه، شوشتر، دامغان، سمنان، نجف‌آباد، زرند، دهاقان، لاهیجان، رامسر، کنگ و بافق امضا شده که زیر نظر اداره کل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی فعالیت خواهد کرد.

شهردار نوش‌آباد تصریح کرد: فراهم کردن بستر همکاری‌های گردشگری، تبادل دانش و تعامل گردشگری با سایر کشورها در چارچوب طرح‌های خواهر خواندگی، تولید محتوای مشترک مجازی جهت تجهیز مقصد شهرهای هدف گردشگری، توسعه سفرهای گردشگری و ارتقای آموزش گردشگری از جمله هدف‌های این توافق‌نامه است.

طحانی گفت: تفاهم‌نامه شبکه شهرهای همکار گردشگری ایران با حضور وزیر میراث فرهنگی و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران رونمایی خواهد شد و مرکز آن شهر بافق در استان یزد خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت توسعه صنعت گردشگری در شهرهای کوچک، افزود: توسعه و اقتدار پایدار کشور از مسیر تعاملات فرهنگی می‌گذرد و حمایت دولت از صنایع‌دستی، زمینه‌ساز رونق تولید و اقتصاد خرد و کلان خواهد شد.

شهردار نوش‌آباد تأکید کرد: آموزش و ترویج فرهنگ گردشگری، فراهم کردن سفر ارزان، اختصاص بخشی از خدمات رفاهی دستگاه‌های اجرایی به سفرهای کوتاه مدت، از جمله کارهایی است که هم باعث پیشرفت صنعت گردشگری شده و هم توسعه متوازن مناطق مختلف کشور را به همراه دارد.

طحانی تصریح کرد: نمایش آثار کشف شده در حفاری‌های شهر زیرزمینی نوش‌آباد، پخش فیلم آیین‌های سنتی این شهر و پذیرایی با قهوه انوشه که در فهرست میراث ناملموس ثبت شده است، همراه با نان سنتی عباسعلی و معرفی ارگ ایلخانی از جمله برنامه‌های نوش‌آباد در پانزدهمین نمایشگاه بین‎‌المللی گردشگری تهران است.

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از ۹ بهمن‌ماه آغاز به کار کرد و  به مدت چهار روز ادامه دارد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *