بوم‌گردی

اقامتگاه‌های بوم‌گردی سبک نو

امروزه در صنعت گردشگری و اقامتگاه‌ها، دیگر از هتل‌ها به عنوان تنها زیرساخت اقامتی یاد نمی‌شود و هزینه برای ایجاد یک هتل لوکس چند ستاره در یک منطقه خاص به این آسانی‌ها توجیه اقتصادی ندارد، چراکه در مرحله اول کمتر سرمایه‌گذاری حاضر به صرف هزینه در این کار در مناطق (غیرقابل گردشگری سازی) می‌کند و صرف انتظار برای بازگشت پول و سرمایه با اما و اگرها و در مرحله بعدی تغییر رفتار گردشگران در دنیاست، البته دلایل بسیاری وجود دارد که مانع ازصرف هزینه برای ساخت هتل در یک منطقه می‌شود که از حوصله این مقاله خارج است. در این مقاله به تنوع جدید اقامتگاه‌ها با شکل و شمایل جدید می‌پردازیم.

میزبان‌های گسسته و کلبه‌ها

یکی از ویژگی‌های اصلی کلبه‌ها و میزبانی‌های گسسته‌عدم وجود میزبان در خود خانه است. این کلبه‌ها که معمولاً در یک ساختمان جداگانه از خانه صاحبان قرار دارد، برای مسافرانی که مایل به استقلال هستند، به ویژه از نظر تهیه غذا، مناسب است. کلیدها در تمام مدت اقامت در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید با آزادی کامل مسافرت خود را سپری کنید. البته این امر مانع از آن نمی‌شود که میزبانان به همه نیازهای شما توجه نداشته باشند، مخصوصاً وقتی صحبت از توصیه‌های لازم به شما در مورد کارهایی که باید در اطراف خانه موقت خود انجام دهید و جاهایی را که باید از آن دیدن کنید.

قدیمی‌ترین و سنتی‌ترین کلبه‌ها معمولاً در مکان‌های قدیمی ساخته می‌شوند، که عملکرد اصلی آن‌ها در آن زمان بسیار متفاوت بوده. پایگاه‌های فرماندهی‌های قدیمی، خانه‌های کشاورزی، آسیاب‌های قدیمی تبدیل شده و… این مکان‌های قدیمی اغلب بسیار جذاب هستند و به فعالیت در روستاهایی که در آن واقع شده‌اند کمک می‌کنند. آن‌ها همچنین به جذابیت و موفقیت اقامت‌هایی که در آن‌ها می‌گذرد کمک زیادی می‌کنند. در حالی که برخی ممکن است از نظر ظاهری روستایی به نظر برسند، اکثر آن‌ها بسیار مجهز هستند: در دسترس، دارای آشپزخانه، اتاق نشیمن و کابینت تلویزیون، اتاق رختشویی، منطقه سلامتی و غیره. همه چیزهایی که برای گذراندن یک اقامت خوب و در استقلال کامل لازم است.

آشپزی در خانه

هر کلبه دارای یک آشپزخانه کاملا مجهز است تا به شما استقلال لازم را در زمینه تهیه غذا بدهد. برای تهیه غذاهای آبدار خانگی، با زرادخانه‌ای مواد غذایی بکری که در اختیار دارید، چیزی را از دست نخواهید داد: یخچال، اجاق گاز، اجاق گاز، مایکروویو، فریزر، ماشین ظرفشویی، توستر و موارد دیگر. این آشپزی خانگی به شما این امکان را می‌دهد که در برنامه ناهار انعطاف پذیرتر از پانسیون‌هایی با سبک هتل‌ها باشید. علاوه بر این، هیچ چیز مانع از این نمی‌شود که ساندویچ‌هایی را برای یک پیاده‌روی طولانی آماده کنید و شب دیروقت برگردید.

در حقیقت، کلمه کلبه عنوان وسیعی است که یک خانواده کامل از کلبه‌های خاص‌تر را تداعی می‌کند که هر کدام به خدمات یا فعالیت خاصی مرتبط هستند. بنابراین کلبه‌های سوارکاری برای سوارکاران، خانه‌های گروهی برای تعداد زیادی از مردم، اقامتگاه برای کوهنوردان و دوچرخه سواران، خانه‌های جمعی، خانه‌های کودکان و بسیاری دیگر وجود دارد. به طور خلاصه، کلبه توریستی به شما پیشنهاد می‌کند که تعطیلات خود را در استقلال کامل در مورد حرکات و آشپزی خود و همه اینها بدون از دست دادن راحتی یا جذابیت خانه زندگی کنید.

کلبه‌های گروهی

این نوع کلبه‌ها برای تیم‌های ورزشی و یا خانواده‌های بزرگ طراحی شده‌اند.

اقامتگاه‌های گروهی چندین گزینه اجاره را ارائه می‌دهند که با نیازهای هر گروه سازگار است. اگر می‌خواهید خودتان آشپزی کنید، می‌توانید با استفاده از آشپزخانه کاملاً مجهز موجود در ساختمان، اقامتگاه را به صورت رایگان مدیریت کنید. برای گروه‌های بزرگی که نمی‌خواهند با تدارکات پیچیده پشت سازمان‌دهی وعده‌های غذایی سروکار داشته باشند، معمولاً نیم‌برد یا بردکامل با هزینه اضافی نسبت به اجاره اولیه ارائه می‌شود.

فعالیت‌های گروهی

هر خانه گروهی می‌تواند ویژگی‌هایی داشته باشد که توجه شما را جلب کند: خانه‌هایی با استخر برای تعطیلات تابستانی، خانه‌های تخصصی در پذیرایی از گروه‌های مدرسه و کمپ‌های تابستانی (با فعالیت‌های نزدیک مانند کایاک سواری یا سواری) و…

به طور خلاصه، اگر رویدادی برای برگزاری دارید یا می‌خواهید تمام خانواده خود را دور هم جمع کنید، خانه‌های گروهی هم در استقبالی که در انتظار شما است و هم در سازماندهی فعالیت‌ها قطعا رضایت شما را جلب می‌کند.

کمپ‌سایت‌ها

این نوع از اقامتگاه‌ها به صورت موقت بنا شده و از لحظ محیط زیستی نیز بسیار فرندلی هستند اگر به کمپینگ می‌روید، به این معنی است که مشتاقانه منتظر گذراندن تعطیلات به دور از استرس محیطی شهر و به طور مستقل هستید: ارتباط بسیار کمی با «میزبانان» خود، مدیران کمپ خواهید داشت. شما آزاد خواهید بود آنچه را که می‌خواهید انجام دهید و هر زمان که بخواهید (البته با رعایت قوانین ذاتی عملکرد صحیح مکان). از شستن لباس‌ها گرفته تا تهیه غذای خود، شما خودتان مسئول خواهید بود.

ماجراجویی

بسته به کمپینگی که انتخاب می‌کنید، محیط می‌تواند به‌شدت متفاوت باشد: دریاچه، جنگل، در زیر سایه چند درخت، در فضای آزاد، نزدیک ساحل و شن‌های ریز… نزدیک‌تر به طبیعت، را تجربه خواهید کرد. در این نوع از اقامتگاه‌ها حداقل یک بار زیر ستاره‌ها خوابیدن، آواز خواندن و صدای باران را زیر چادر را تجربه می‌کنید. اما بر خلاف کمپینگ وحشی یا بیواک، ماجراجویی شما تحت کنترل است، در این سایت شما همه تجهیزات مورد نیاز مانند برق، آب آشامیدنی و تخلیه ذباله‌ها را در اختیار دارید.

اگر یک قطعه کوچک از چمن را اجاره کنید، به این معنی است که از قبل تجهیزات لازم برای سکونت در آن، با چادر، کاروان یا موتورخانه و همچنین همه چیز مورد نیاز برای حفاظت، پخت‌وپز، خواب و غیره را دارید. بسته به نوع سایت شما انتخاب می‌کنید، همچنین می‌توانید از یک باغ، آلاچیق و اتصال وای فای لذت ببرید تا قطعه کوچک زمین خود را به مدت یک هفته به یک بهشت ​​آرامش‌بخش تبدیل کنید. حمام‌ها برای همه افراد در کمپ مشترک است، اما برای بیرون از منزل به خوبی نگهداری و مجهز هستند.

با امکانات خودتون غذا بخورید

علاوه بر تشک‌های کف، کیسه خواب، پشه بند و سایر مواد لازم برای موفقیت در شب، شما باید ابزارهایی را برای پختن غذای خود بسته‌بندی کنید، مانند یک اجاق گاز برای آماده‌سازی، یک بطری گاز، ظروف آشپزخانه، روشنایی، کارد و چنگال.

متوجه شدید، کمپینگ‌ها به شما این امکان را می‌دهند که تعطیلات را نزدیک به طبیعت و دور از دنیا بگذرانید (مگر اینکه سایت شلوغ باشد!)، در استقلال کامل از تعطیلات خود لذت ببرید.

منبع:میراث آریا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *