سراب نیلوفر

وعده‌هایی برای نجات سراب نیلوفر از شرایط بد این روزهایش

به گفته فرماندار کرمانشاه، شرایط نامناسب این روزهای مجموعه گردشگری سراب نیلوفر کرمانشاه باعث شده تا رایزنی هایی با دادگستری استان برای واگذاری دوباره این مجموعه به شرکت توسعه گردشگری انجام شود.

فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه، امروز(27 بهمن) در اولین نشست ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز 1401 کرمانشاه، از سراب نیلوفر به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری کرمانشاه یاد کرد و افزود: وجود اینکه این دریاچه زیبا هرساله و بویژه در ایام نوروز پذیرای گردشگران زیادی است، اما متاسفانه در شرایط نابسامانی به سر می برد.

وی ادامه داد: تا حدود دو سال پیش مسئولیت این مجموعه با شرکت توسعه گردشگری بود و امکان اینکه بتوانیم کمک دولتی به آن تزریق کنیم وجود داشت، اما باتوجه به شرایطِ این مجموعه که وقف دادگستری است، اکنون توسط این نهاد به بخش خصوصی واگذار شده و نمی توانیم به آن کمکی داشته باشیم.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه مجموعه سراب نیلوفر در شرایط مناسبی به سر نمی برد، عنوان کرد: در این راستا جلساتی را برگزار کرده ایم و مقرر شده دادگستری دوباره آن را به شرکت توسعه گردشگری واگذار کند، اما هنوز این مسئله اجرایی نشده است.

وی در ادامه از تاق بستان و پارک کوهستان هم به عنوان نقاط ویژه گردشگری کرمانشاه نام برد و افزود: این دو مجموعه هم با توجه به جایگاهی که در گردشگری کرمانشاه  دارند، باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرند.

منوچهر فخری معاون عمرانی استانداری کرمانشاه نیز با بیان اینکه سراب نیلوفر یکی از پتانسیل های خوب گردشگری کرمانشاه است، عنوان کرد: امیدواریم با همکاری دستگاه های ذیربط بتوانیم این مجموعه را از شرایط فعلی خارج کنیم.

جبار گوهری سرپرست میراث فرهنگی استان نیز بااشاره به جایگاه مجموعه سراب نیلوفر در گردشگری کرمانشاه، گفت: پیگیری هایی را از طریق دادگستری استان برای برون رفت این مجموعه از شرایط فعلی خواهیم داشت.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *