هگمتانه

لزوم حذف تردد سواره در عرصه اثر باستانی هگمتانه

فرماندار همدان خواستار حذف تردد سواره در عرصه هگمتانه شد و گفت: برابر طرح تفصیلی موجود باید در اسرع وقت نسبت به اصلاح موارد ترافیکی و مسیرهای دسترسی در عرصه هگمتانه اقدام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد محمدی عصر یکشنبه در شورای ترافیک شهرستان همدان خواستار رفع موانع ثبت جهانی هگمتانه شد و گفت: در این عرصه باید تمامی تلاش‌ها را در پیش بگیریم.

وی با بیان اینکه متأسفانه استان همدان علی رغم وجود ظرفیت‌های تاریخی همچنان فاقد آثار جهانی ثبت شده است، اظهار کرد: باید به نحوی پیش رویم که بتوانیم پاسخگوی نسل‌های آینده باشیم.

فرماندار شهرستان همدان به مزیت‌های ثبت آثار جهانی اشاره کرد و افزود: با ثبت جهانی آثار تاریخی می‌توان در عرصه گردشگری و بین المللی حرف‌هایی برای گفتن داشت و زمینه را برای رونق اقتصادی فراهم کرد بدین ترتیب باید همت‌ها را به کار بسته و برای ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان وارد کار شد.

این مسئول در این زمینه خطاب به مسئولین میراث فرهنگی، شهرداری، پلیس راهور و راه و شهرسازی همدان گفت: باید در جهت حذف تردد سواره در عرصه هگمتانه وارد کار شد.

محمدی با بیان اینکه برابر طرح تفصیلی موجود باید در اسرع وقت نسبت به اصلاح موارد ترافیکی و مسیرهای دسترسی در عرصه هگمتانه اقدام شود، اظهار کرد: اصلاح مسیرهای تردد سواره در خیابان و میدان اکباتان، تقاطع بلوار علویان و الوند، دباغ خانه، بازار آهن فروشان و پارک سوار کوی گذر از جمله موارد اجرای این طرح است.

فرماندار شهرستان همدان خاطرنشان کرد: ضمن بررسی طرح مطالعاتی انجام شده پیش خواهیم رفت و تا قبل از پایان سال نیز این کار باید اجرایی شود.

منبع:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *