خوزستان

بهبود وضعیت اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در خوزستان

سرپرست معاونت گردشگری اداره ‌کل میراث ‌فرهنگی خوزستان گفت: مدیریت بیماری کرونا و اجرای تورهای گردشگری سبب بهبود وضعیت فعالیت اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در استان شده است.

به‌ گزارش ایسنا، پیمان نبهانی اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا، سبب تعطیلی تورهای گردشگری در کشور و استان خوزستان در ۲ سال اخیر شد؛ به طوری ‌که خسارت ۱۰۰ درصدی به صاحبان اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی تحمیل کرد و به ‌اصطلاح فعالان در این زمینه مجبور شدند هزینه‌ها را از سرمایه‌های شخصی پرداخت کنند.

او افزود: البته با مدیریت بیماری کووید ۱۹ با تسریع در واکسیناسیون گروه‌های سنی مختلف در ماه‌های اخیر و صدور مجوز از سوی ستاد ملی کرونا، فعالیت و برگزاری تورهای گردشگری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سر گرفته شد و این صنعت جان تازه‌ای گرفت که موجب خوشحالی و مسرت است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی خوزستان با بیان این ‌که جای خالی اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در روستاهای دارای ظرفیت گردشگری، تفریحی و توریستی به دلیل نبود تأسیسات به شدت احساس می‌شود ادامه داد: در حال حاضر ۷۰ درخواست برای احداث اقامت‌گاه وجود دارد که در مراحل بررسی، استعلام و تهیه نقشه هستند.

او با اشاره به این‌ که برگزاری مراسم آیینی در فضای باغ‌ها و مزارع نوع جدیدی از تفریح را به نام گردشگری کشاورزی رایج کرده و علاقه‌مندان زیادی را جذب کرده است، گفت: ترویج این نوع گردشگری، امکان معرفی روستاها و آداب و رسوم مردم محلی را فراهم می‌کند و با ورود گردشگر نیاز به وجود اقامتگاه‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

نبهانی یادآور شد: هم‌اکنون شهرستان‌های دزفول، ایذه، باغ‌ملک، شوش، کارون، آبادان، دشت‌آزادگان و گتوند دارای اقامت‌گاه بوم‌گردی هستند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *