کرندغرب

کرندغرب شهر موزه‌ها می‌شود

رئیس گروه موزه‌های استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای تبدیل شهر کرندغرب به عنوان شهر موزه ها خبر داد.

اکرم طهماسبی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به ظرفیت های موجود در شهر کرندغرب(مرکز شهرستان دالاهو) برای راه اندازی موزه ها، اظهارکرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است 14 موزه را در این شهرستان راه اندازی کنیم.

وی افزود: دراین راستا طرح محتوایی هفت مورد از این موزه ها تهیه شده و به همراه اسناد و مدارک لازم به وزارت میراث فرهنگی ارسال شده تا مجوز راه اندازی آنها را بگیریم.

به گفته این مسئول، موزه مطبخ، آهنگری، اریگامی، گیاهان دارویی و درمان سنتی، طبیعت، عکس و اسناد و تنبور هفت موزه ای هستند که طرح محتوایی آنها تهیه و به تهران ارسال شده است.

رئیس گروه موزه‌های استان کرمانشاه تصریح کرد: باتوجه به اینکه طی سالهای اخیر رویکرد و سیاست وزارت میراث فرهنگی در بحث راه اندازی موزه ها، مشارکت بخش خصوصی است، این هفت موزه هم توسط بخش خصوصی راه اندازی خواهند شد و به آنها تسهیلاتی اعطا می شود.

وی تاکید کرد: تعدادی از علاقمندان و دوستداران فرهنگ و هنر و فعالین گردشگری کرندغرب پای کار آمده اند تا با راه اندازی این موزه ها، این شهر را به عنوان یک شهر فعال فرهنگی و به عنوان شهر موزه ها معرفی کنند.

طهماسبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شهرستان دالاهو تنها یک موزه مردم شناسی داریم، اما امیدواریم تا دهه فجر سال آینده بتوانیم هفت موزه دیگر را در این شهرستان فعال کنیم.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *