سمنان

حجم بالای مسافران استان سمنان در نوروز امسال

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان پیش‌بینی‌کرد این استان در نوروز امسال با حجم بالای مسافران مواجه شود.

امیر کرم‌زاده در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان سمنان اظهار کرد: ارتقای سامان‌دهی سفرهای ایمن با مدیریت و برنامه‌ریزی مسئولانه، رویکرد اصلی ستاد خدمات سفر در نوروز ١۴٠١ است.

وی با اشاره به شیوع بیماری عالم‌گیر کووید19 و لزوم توجه ویژه به راه‌های پیشگیری از شیوع این بیماری خاطرنشان کرد: تأمین امنیت مسافران و پیشگیری از ابتلای گردشگران به بیماری کرونا از اولویت اهداف است.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به اینکه وظایف اعضای ستاد ابلاغ شده است، گفت: فرمانداران، روسای ستادهای خدمات سفر شهرستان‌ها هستند.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان سمنان با اشاره به اینکه نوروز سال جدید با حجم بالای مسافران مواجه خواهیم شد، افزود: خدمات‌رسانی مطلوب، نیاز به آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد دارد.

وی با تأکید بر ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی و کاهش تصادفات، گفت: خدمات‌رسانی مطلوب در ایام نوروز، زمینه‌ساز رونق اقتصادی استان است.

کرم‌زاده با اشاره به اینکه از ظرفیت موکب‌ها برای ارائه خدمات رایگان به مسافران نوروزی استفاده می‌شود، خواستار مشارکت صداوسیما و رسانه‌های استان برای اطلاع‌رسانی گسترده به مسافران، معرفی ظرفیت‌های استان، پیشگیری از شیوع کرونا و …شد.

وی با اشاره به برخی برنامه‌های فرهنگی ستاد خدمات سفر ادامه داد: با هدف کاهش تصادفات در این پایانی و ابتدایی سال، بازارچه‌های عرضه صنایع‌دستی و سوغات برپا می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: تأسیسات گردشگری استان سمنان با سه هزار و ٧٧٧ تخت، آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *