عراق

احتمال لغو روادید برای سفر زمینی به عراق در نیمه شعبان

 معاون وزیر کشور و رییس ستاد مرکزی اربعین گفت: احتمال لغو روادید برای سفر زمینی به عراق در نیمه شعبان وجود دارد که در این صورت باید تمهیدات لازم اتخاذ شود و اگر روادید برداشته شد، به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سیدمجید میراحمدی روز دوشنبه در نشست ستاد ویژه اربعین استان ایلام اظهار داشت: مهران کانون اصلی اربعین در کشور است و باید تمامی تمهیدات لازم برای کنگره اربعین در این استان اتخاذ شود.

وی افزود: باید اولویت های زیرساخت های مهران در نظر گرفته شود، با توجه به ورود اربعین به فصل تابستان ۶ هزار متر مربع سایبان برای مرز مهران جوابگو نیست و باید این عدد افرایش یابد.

معاون وزیر کشور و رییس ستاد اربعین مرکزی کشور ادامه داد: برای کنگره اربعین ۱۴۰۱ نیروی انتظامی با ظرفیت ملی خود وارد شهرستان مهران می شود تا بتوانیم شاهد نظم و امنیت در این شهرستان باشیم.

میراحمدی تاکید کرد: اگر تمامی تمهیدات برای اربعین سال ۱۴۰۱ در مهران در نظر گرفته نشود، ممکن است با مشکلات جدی مواجه شویم و این مهم اهمیت کار جهادی و شبانه روزی در حوزه اربعین را دوچندان می کند.

وی تاکید کرد: گرم بودن هوا، برگزار نشدن کنگره اربعین طی ۲ سال اخیر و همچنین غیرقابل پیش بینی بودن جمعیت سال آینده در مهران سه مساله مهم و چالش اربعین ۱۴۰۱ است که باید برای این سه مشکل تمهیدات و برنامه ریزی لازم اتخاذ شود.

رییس ستاد اربعین مرکزی کشور اضافه کرد: گرمای هوا در فصل تابستان تمامی برنامه ریزی حوزه اربعین را تحت تاثیر قرار می دهد که در راستا همه مسوولان پای کار باشند و از ظرفیت ملی هم استفاده کنیم.

میراحمدی تاکید کرد: طی ۲ سال گذشته از انجام عملیات زیرساختی در حوزه اربعین غافل شدیم که برای جبران آن باید عملیات عمرانی تسریع یابد.

وی ادامه داد: پس از این نشست تا زمان برگزاری کنگره اربعین هر ماه نشستی در مهران برگزار و تمهیدات لازم اتخاذ می شود.

به گزارش ایرنا، معاون سیاسی امنیتی وزیر کشور و رییس ستاد مرکزی اربعین امروز دوشنبه وارد ایلام شد.

بازدید از چندین پروژه زیرساختی مسیرهای منتهی به پایانه مرزی مهران، حضور در پایانه و شرکت در نشست ویژه اربعین از جمله برنامه های سفر وی به ایلام بود.

منبع:ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *