گردشگری

ضرغامی: سینما ابزار کارآمدی در توسعه گردشگری است

 وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تشکر از بنیاد سینمایی فارابی در نگهداری فضای تاریخی خانه قوام السلطنه گفت: سینما ابزار کارآمدی در توسعه گردشگری است.

به گزارش ایرنا، سیدعزت‌الله ضرغامی با حضور در بنیاد سینمایی فارابی به بازدید از بخش‌های مختلف این بنیاد از جمله ساختمان تاریخی قوام پرداخت و در جریان مرمت و بهسازی بخش‌های مختلفی از بافت و بنای تاریخ خانه قوام‌السلطنه قرار گرفت که توسط بنیاد سینمایی فارابی و تحت نظارت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران انجام گرفته است.

وزیر میراث فرهنگی در این بازدید با تشکر از اهتمام بنیاد فارابی در نگهداری اصولی از فضای تاریخی این نهاد، با یادآوری آثار ماندگار سینمای ایران که در بنیاد سینمایی فارابی ساخته شده است به نقش مؤثر این بنیاد در سینمای پس از انقلاب اشاره کرد.

ضرغامی با تأکید بر نقش سینما در توسعه گردشگری از پیشنهاد مدیران فارابی برای ساخت سری آثار داستانی مرتبط با حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استقبال کرد.

سیدمهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از اقدامات این بنیاد در مرمت و نگهداری بخش تاریخی خانه قوام‌السلطنه مانند درها، بخش شرقی و طاق‌های بیرونی از همکاری خوب اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، سازمان زیباسازی شهر تهران و مدیریت موزه آبگینه به خاطر مشارکت در مرمت و بهسازی عمارت تاریخی ساختمان بنیاد (خانه قوام السلطنه) تشکر کرد.

جوادی همچنین با ارائه گزارشی از فعالیت‌های بنیاد سینمایی فارابی، آثار سینمایی که تصویرگر و روایت‌گر شکوه تمدنی ایران زمین باشند را یکی از خلاهای سینمای امروز دانست و با تاکید بر ظرفیت‌های سینما برای کمک به صنعت گردشگری کشور ابراز امیدواری کرد در این دوره با حمایت‌های وزیر میراث فرهنگی که خود نیز از اهالی و مدیران سینمایی محسوب می شوند، شاهد تولید آثار مشترکی در این حوزه میان بنیاد سینمایی فارابی و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باشیم.

منبع:ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *