بوشهر

شرایط خاص استان بوشهر در ایام نوروز/ نیازهای مسافران تامین شود

بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته تعداد مسافران نوروزی در استان بوشهر چند برابر کل جمعیت استان خواهد بود که باید اقلام مورد نیاز برای این جمعیت تامین شود.

خبرگزاری مهر– گروه استان‌ها: استان بوشهر هر ساله در ایام نوروز میزبان خیل عظیم مسافران نوروزی از نقاط مختلف کشور است و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز حضور مسافران چشمگیر باشد.

هر چند طی دو سال گذشته به خاطر شرایط کرونایی کشور امکان حضور گسترده مسافران نوروزی فراهم نبود ولی باز هم افرادی از گوشه گوشه کشور خود را به سواحل خلیج فارس رساندند.

با توجه به فروکش شدن کرونا و عدم اعمال محدودیت‌های سفر، امسال حضور گردشگران در استان بوشهر به سهولت انجام می‌شود و افزایش تعداد مسافران در ایام نوروز پیش‌بینی شده است.

استان بوشهر در این فصل از سال دارای آب و هوایی مناسب است و تعطیلات نوروزی، برخورداری از جاذبه‌های توریستی باعث می‌شود تا مسافران بوشهر را به عنوان نقطه نهایی سفر خود انتخاب کنند.

تعداد گردشگران شش برابر جمعیت استان

استان بوشهر جمعیتی در حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که بر اساس اعلام استاندار بوشهر، حدود هشت میلیون مسافر نوروزی وارد استان می‌شود که بیش از شش برابر جمعیت کل استان است.

استاندار بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به حضور گسترده مسافران نوروزی در استان بوشهر، برنامه‌ریزی‌های لازم برای میزبانی شایسته از مسافران نوروزی در استان صورت گرفته است.

احمد محمدی‌زاده خاطرنشان کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری است و از شمال تا جنوب استان جاذبه‌های متعدد توریستی زمینه را برای حضور مسافران نوروزی فراهم کرده است.

وی یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر در حوزه گردشگری را برخورداری از سواحل طولانی و بسیار زیبا دانست و افزود: خلیج فارس یک جاذبه مهم توریستی محسوب می‌شود که گردشگران برای استفاده از دریا و ساحل به این استان سفر می‌کنند.

تأمین اقلام مورد نیاز

استاندار بوشهر به آب و هوای مطلوب استان بوشهر در ایام نوروز اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به وضعیت آب و هوای مناسب در این ایام و عید نوروز و وجود ظرفیت‌های گردشگری پیش‌بینی می‌شود روزانه ۳۰۰ هزار مسافر و گردشگر وارد استان شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی حضور حدود هشت میلیون گردشگر در استان بوشهر تاکید کرد: تأمین شرایط مناسب برای اقامت مسافران نوروزی باید به صورت جدی دنبال شود.

محمدی‌زاده تأمین زیرساخت‌های اقامتی و تأمین کالاها و اقلام و مواد غذایی مورد نیاز برای جمعیت مسافران نوروزی در استان را ضروری دانست و افزود: همه ظرفیت‌ها بکارگیری می‌شود تا مشکلی در سفرهای نوروزی نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید در تأمین اقلامی و کالاهای اساسی و میوه و تره‌بار به جمعیت مسافران نیز توجه شود تصریح کرد: تلاش می‌شود که کالاهای مورد نیاز در انبارهای استان تأمین شود.

 

نظارت بر بازار

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر نیز اظهار داشت: در راستای تأمین اقلام مورد نیاز مردم و به‌ویژه کالاهای اساسی اقدامات خوبی در استان بوشهر صورت گرفته است.

سید حسین حسینی از نظارت و کنترل بازار خبر داد و بیان کرد: در قالب طرح نوروزی نظارت‌ها بر بازار افزایش می‌یابد و تلاش می‌شود که نیازهای مردم تأمین شود و با متخلفان بازار برخورد شود.

انتظار می‌رود ضمن تأمین کالاهای مورد نیاز برای مردم استان و مسافران نوروزی در ایام نوروز، نظارت‌ها نیز درا ین ایام افزایش یابد که مسائلی همچون گرانفروشی و کم‌فروشی و احتکار برچیده شود.

منبع:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *