گردشگری

توسعه زیرساخت‌ها راه ارتقاء سمنان از معبر به مقصد گردشگری

استاندار سمنان گفت: برنامه‌ریزی برای تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد گردشگری از طریق توسعه زیرساخت‌ها امری ضروری و حائز اهمیت است.

سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان – نوروز ۱۴۰۱ ؛ توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این استان را راه ارتقاء سمنان از معبر به مقصد گردشگری ارزیابی و اظهار کرد: استان سمنان در واقع بین الحرمین و باب الرضا بوده و انشالله در ایام نوروز ۱۴۰۱ میزبان مسافران و زائران امام هشتم(ع) خواهیم بود.

وی با بیان اینکه استان سمنان در حوزه گردشگری با تعدد آثار میراثی ثبت شده ، دارای استعداد بسیار ارزشمندی است افزود: برپایی نمایشگاه‌های توانمندی و پتانسیل های شهرستان‌های استان در حوزه گردشگری و صنایع دستی در ورودی شهرها انجام شود .

هاشمی خاطرنشان کرد: تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند نقش موثری در میزبانی از مسافران و زائران امام هشتم(ع) در نوروز ۱۴۰۱ داشته باشند.

استاندار سمنان گفت: روستاهای هدف گردشگری و در مسیر جاده اصلی استان به منظور جذب مسافران، نسبت به انجام اقدامات لازم و مناسب ترغیبی و اطلاع رسانی در ورودی روستاها اهتمام داشته باشند.

وی تصریح کرد: مساجد در مسیر تردد باید مشخص، زیباسازی و بهسازی شده و لیست کامل آنها به دبیرخانه ستاد خدمات سفر اعلام شود و بانک‌های عامل نیز نسبت به ارائه خدمات مطلوب بانکی در خودپرداز ها در ایام نوروز۱۴۰۱ اهتمام ورزند.

هاشمی عنوان کرد: جایگاه‌های عرضه سوخت استان در ایام نوروز ۱۴۰۱ با تامین سوخت و ‌نظافت محوطه، مسجد و نمازخانه‌ها، برای خدمات رسانی مطلوب به مسافران و زائران آماده باشند.

استاندار سمنان در ادامه تاکید کرد: ضرورت دارد تا ستاد خدمات سفر شهرستان‌ها در ورودی شهرها اطلاعات ضروری اعم از مسیرهای دسترسی به داروخانه ها، نانوایی و سایر موارد کشیک را برای مسافران اطلاع رسانی کند.

وی همچنین اظهار کرد: به منظور مدیریت امور در زمان بروز احتمالی شرایط جوی خاص در استان در ایام نوروز ۱۴۰۱، امکانات لازم از قبیل مساجد بین راهی، نمازخانه‌ها و سالن های ورزشی آماده و تدابیر مطلوب اتخاذ گردد.

استاندار سمنان در پایان گفت: اسکان، امنیت، جایگاه سوخت و خدمات بانکی ۴ اصل مهم و از ضروریات سفر برای مسافران است که باید ارایه خدمات مطلوب در این حوزه ها صورت گرفته و تمامی امکانات پای کار باشند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *