تهران

جاذبه‌های گردشگری جوان‌ترین منطقه تهران را چقدر می‌شناسید؟

منطقه۲۲ شهر تهران جاذبه های گردشگری بسیاری دارد. به همین دلیل مدیریت شهری این منطقه فرصتی را فراهم کرده است تا علاقمندان به راحتی از این نقاط دیدن کنند.

همشهری آنلاین- ثریا روزبهانی :«حسین هوشیار» معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه٢٢ دراین‌باره توضیح بیشتری می‌دهد و می‌گوید : «مطالعات و برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی «سامانه جامع گردشگری شهر تهران» در قالب سایت ستاد گردشگری شهرداری تهران صورت گرفت و اکنون این سامانه به نشانی https : //visit. tehran. ir برای شهروندان قابل دسترس است.»
معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه۲۲، هدف از راه‌ اندازی سامانه جامع گردشگری شهر تهران را ایجاد یک دایرةالمعارف برای تهران عنوان کرد و افزود : «در سامانه جامع گردشگری شهر تهران تمامی اماکن تاریخی، فرهنگی، هنری، مذهبی، طبیعی و تفریحی منطقه۲۲، به صورت متن، عکس، پادکست و فیلم معرفی شده است.

همچین نشانی مراکز خرید، رستوران‌ها و سفره‌خانه‌ها در گردشگری سلامت هم در آن قابل رویت است.

در بخشی از این سامانه، با عنوان «روزشمار تاریخ» رویدادهای تهران به صورت روزشمار از گذشته‌های دور تا به امروز بیان شده است و علاقه‌مندان می‌توانند با انتخاب یک روز خاص، از وقایع مربوط به آن مطلع شوند، همچنین علاقه‌مندان از طریق سامانه جامع گردشگری می‌توانند با فرهنگ سنتی مردم شهر تهران، آیین‌ها، آداب و رسوم و بازی‌های آنان، تاریخچه، مشاهیر و قصه‌های محلات آشنا شوند.»

«حسین هوشیار» همچنین از گردآوری و معرفی پایان‌نامه‌ها، مقالات و کتاب‌ها با موضوع گردشگری در بخش آموزش و پژوهش خبر داد و گفت : «قرار است تابستان امسال فازهای بعدی سامانه جامع گردشگری شهر تهران رونمایی و ارائه امکانات و خدماتی همچون خرید بلیت، رزرو اماکن تفریحی، اقامتی و مسافرتی برای گردشگران و شهروندان تهرانی فراهم شود، همچنین این سامانه به زبان‌های انگلیسی و عربی نیز قابل دسترس خواهد شد.»

به گفته وی هم‌ اکنون گردشگران خارجی که به زبان فارسی هم مسلط هستند از خارج از کشور می‌توانند به سامانه جامع گردشگری شهر تهران دسترسی پیدا کنند.

منبع:همشهری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *