گردشگری

پیش‌بینی اتوبوس‌های گردشگری برای نوروز در شیراز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، اعلام کرد که در ایام نوروز، تعدادی اتوبوس برای انجام تورهای گردشگری پیش‌بینی شده است تا مسافران نوروزی را بین کمپ‌های اسکان شهرداری و اماکن گردشگری و زیارتی جابه جا کند و به آنان خدماتی با کیفیت ارائه دهد.

هادی شه‌دوست شیرازی یکشنبه ۲۲ اسفند در جمع خبرنگاران، ضمن اشاره به استقرار تاکسی‌های گردشگری در هفت نقطه از شیراز طی ایام نوروز، پیش‌بینی تورهای گردشگری با استفاده از اتوبوس را با هدف کاهش تردد اتومبیل‌های شخصی و دسترسی بهتر و مناسب‌تر مسافران به اماکن زیارتی و گردشگری دانست.

وی گفت: برنامه‌های نوروزی معاونت حمل و نقل و ترافیک در ٨ بخش حمل و نقل مسافر، خدمات مراکز معاینه فنی و ایستگاه‌های سوخت سی ان جی، ایمن سازی معابر، پارکینگ‌های عمومی، محدودیت‌های ترافیکی، مدیریت کنترل ترافیک، آموزش و ترویج فرهنگ ترافیک و نظارت پیش بینی و هماهنگی‌های لازم در این بخش‌ها برای استقبال از مسافران نوروزی انجام شده است.

شه‌دوست شیرازی همچنین گفت: ۶ دستگاه اتوبوس گردشکری از مسیر پایانه شهید دستغیب، میدان شهدا، مجموعه زندیه، بوستان آزادی، باغ ارم، دروازه قرآن،حافظیه، سعدیه و بالعکس به مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌دهند.

او افزود: ۶ دستگاه اتوبوس در قالب تور گردشگری از کمپ‌های نوروزی زیبا شهر و باغ جنت در دو نوبت صبح و عصر به مسافران مستقر در این کمپ ها خدمات خواهند داد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اضافه کرد: حرکت اتوبوس‌ها در نوبت صبح از ساعت ٩ و عصر از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه انجام می‌شود.

شه‌دوست شیرازی استقرار تاکسی‌های گردشگری در ٧ نقطه شهر را یادآور و متذکر شد: باغ عفیف آباد، باغ ارم، حافظیه، سعدیه، بازاروکیل ، پشت ارگ کریم خان، حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، هفت نقطه‌ای است که تاکسی ها مستقر خواهند شد.

این مقام مسئول آماده سازی ۶ پایانه مسافربری برون شهری شیراز را از دیگر اقدامات این حوزه در بخش حمل و نقل مسافر عنوان و خاطرنشان کرد: پایانه‌های علی بن حمزه (ع)، شهید کاراندیش، مدرس و امیرکبیر، شهیدطبایی و قصردشت با تلاش همکاران ما در سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر آماده سازی شده و متفاوت از سال‌های گذشته پذیرای مسافران در نوروز ١۴٠١ خواهند بود.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *