گردشگران

نوروز متفاوتی را برای گردشگران رقم می‌زنیم

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: تلاش داریم امسال نوروز متفاوتی را برای گردشگران خارجی و داخلی رقم بزنیم، چراکه طی دو سه هفته اخیر شاهد حضور چشمگیر گردشگران در این شهر بودیم.

 آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اصفهان و رونمایی از سامانه الکترونیکی مسافریار، امروز چهارشنبه، 25 اسفند با حضور استاندار و مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در موزه‌ هنرهای تزئینی این شهر برگزار شد.

استاندار اصفهان در این مراسم با اشاره به اهمیت آموزشی موزه‌ها، گفت: هنگامی که نام موزه به زبان می‌آید، اولین چیزی که به ذهن می‌رسد، جنبه آموزشی آن است. موزه بعد از کتاب، بیشترین ظرفیت آموزشی را دارد، چراکه موزه معلم خوب و حتی موثرترین معلم بشر است.

سیدرضا مرتضوی ادامه داد: موزه البته ظرفیت دیگری نیز دارد و آن اینکه سبب می‌شود انسان مؤلفه‌های هویتی خود را پیدا کند. زمانی که انسان وارد موزه می‌شود به این می‌اندیشد که عمری به طول تاریخ دارد. توجه به این ریشه، اعتماد به نفس انسان را افزایش می‌دهد. پس ما نیز بر حسب این دو ظرفیت موزه‌ها باید تلاش کنیم تا ابتدا این مزیت را بشناسیم و  ظرفیتی که در اصفهان وجود دارد را به دنیا و کشور معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: در این مسیر توجه به زیرساخت‌ها و اپلیکیشن مسافریار که از امروز در اصفهان فعال می‌شود، بسیار حائز اهمیت است، چراکه به دلیل محدودیت اقتصادی استان، باید به سمت توسعه گردشگری حرکت کنیم و ایجاد این ظرفیت یعنی امید به آینده پررونق گردشگری.

به گزارش ایسنا علی‌رضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان نیز در این رونمایی با بیان این که آثار کشف شده حاصل همراهی نیروی انتظامی است، گفت: اغلب سعی و تلاش، از خودگذشتگی  و جانفشانی‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی که موجب مانایی فرهنگ ارزشمند ایران است کمتر دیده می‌شود، اما بدون شک تعامل سازنده که در میان نیروی انتظامی و یگان حفاظت است بر ما پوشیده نیست. آنچه امروز در این نمایشگاه شاهدیم همین قصه ناگفته از سرزمین ما و اصفهان ماست که خود می‌تواند راوی بسیاری از داستان‌ها و قصه‌های ناگفته دیگر باشد. توجه به این تعامل سازنده نیز دلیل اصرار ما بود که عالی‌ترین مقام دولت در اصفهان، برای افتتاح این نمایشگاه که حاصل ایثار و مجاهدت سربازان گمنام است، حضور داشته باشد.

او ادامه داد: امیدواریم در آستانه میلاد مهدی موعود و در آغازین سال خدمت دولت جهادی و انقلابی، اتفاق میمون و مبارکی را در راستای توسعه پایدار گردشگری اصفهان رقم بزنیم. پیرو این جریان به دنبال این هستیم که در سه حوزه میراث فرهنگی نگاه و نگرش جدیدی داشته باشیم، چراکه بی‌شک کمتر استانی در ایران وجود دارد که همچون اصفهان توان همزمان در چند حوزه صنایع دستی، گردشگری، تاریخی، طبیعی و سلامت گردشگری را دارا باشد.

ایزدی افزود: امسال باید شاهد رویدادهای بزرگی در اصفهان باشیم تا این شهر را به‌عنوان اصلی‌ترین پایلوت صنعت گردشگری معرفی کنیم. امیدوارم با عنایت حضرت ولی عصر بتوانیم ۱۴۰۴ بی‌نظیری را در کشور با نام اصفهان رقم بزنیم و شاهد توسعه پایدار باشیم.

او با توضیح این که یکی از راه‌های رسیدن به این هدف، فاصله‌گیری از تبلیغات سنتی و فراموش شده است گفت: روی آوردن به فضای دیجیتال که کمک می‌کند منابع را از لحاظ مالی کنترل و کیفیت بخشی کنیم، رخداد موثری برای رشد تبلیغات و رسیدن به جذابیت و صرفه اقتصادی نیاز است.
در این راستا، سامانه مسافریار که از امروز در اصفهان آغاز به کار می‌کند ما را در مسیر رسیدن به این هدف قرار داده است.

ایزدی بیان کرد: تلاش داریم امسال در اصفهان نوروز متفاوتی نیز برای گردشگران خارجی و داخلی رقم بزنیم، چراکه طی دو سه هفته  اخیر شاهد حضور چشمگیر گردشگران در این شهر بودیم.  طبق آمار اعلام شده روز جمعه حدود ۳۶۰ گردشگر خارجی در میدان نقش جهان حضور یافتند.

گفتنی است در این رویداد از سامانه مسافریار که با هدف حذف تبلیغات کاغذی برای اولین بار در کشور به وسیله آن تمامی خدمات سفر به شکل الکترونیک انجام می‌شود، رونمایی شد و گردشگران از امروز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *