کاشان

کاشان آماده پذیرایی از دو میلیون گردشگر

فرماندار کاشان گفت: کاشان آماده پذیرایی از دو میلیون گردشگر در فاصله زمانی عید نوروز تا پایان فصل گلابگیری است و ستاد تسهیلات سفر با فعالیت ۱۰ کمیته تخصصی تلاش کرده تا بعد از دو سال وقفه بتواند میزبانی مطلوبی از گردشگران داشته باشد.

محمد شریف زارعی، عصر امروز(شنبه، ۲۸ اسفند) در نشست خبری، اظهار کرد: مرکزهای اقامتی با ظرفیت دو هزار و ۴۰۰ تخت و ۶۳ مدرسه به ظرفیت ۴۵۰ کلاس درس در قالب ستاد اسکان فرهنگیان بخشی از این برنامه‌ریزی است.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی فصل بهار و تعداد گردشگر در تعطیلات نوروزی ۱۰ سوله ورزشی و تعدادی حسینیه برای شرایط اضطراری آماده اسکان مسافران نوروزی است. ضمن اینکه خانه‌های مسافر، نیز برای اسکان گردشگران ساماندهی شده است.

به گزارش ایسنا، فرماندار کاشان گفت: برای مدیریت و ارتقای شهرستان، ۱۵ محور به ویژه در حوزه صنعت، میراث فرهنگی، گردشگری و کشاورزی سرلوحه و اولویت برنامه‌های فرمانداری است.

شریف زارعی افزود: ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان دوره‌های بالاتر از کارشناسی، ایجاد مزرعه‌های خورشیدی و تولید برق با توجه به ۳۰۰ روز آفتابی در کاشان و احداث ۴۰۰ هکتار گلخانه در دستور کار است.

فرماندار کاشان  تصریح کرد: راه‌اندازی نمایشگاه بین‌المللی کاشان فرصتی برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار شهرستان است که در همین هفته مرحله اول عملیات اجرایی آن از سوی شهرداری کاشان آغاز شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری کاشان نیز گفت: بر اساس  آمار عوارضی اتوبان امیرکبیر، دیروز جمعه ۴۵ هزار خودرو از کاشان عبور و با توجه به آمار سال گذشته روزانه ۵۰ تا ۶۰ هزار مسافر از باغ فین بازدید کردند.

حسین عبدالله‌زاده، با اشاره به کمبود اعتبارها گفت: کاشان در حالی که خدمات گردشگری خود را در سطح ملی برنامه ریزی و ارائه می‌کند اما اعتبار و نیروی ویژه به این شهرستان اختصاص نمی‌یابد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط پساکرونا، امسال اقدام‌های مطلوب‌تری برای پارکینگ‌ها و محدودیت‌های ترافیکی متفاوت در ارائه خدمات به گردشگران برنامه ریزی شده است. پنج کانکس و کیوسک اطلاع رسانی، چهار نقطه کمیته اسکان شهرداری و چهار پارک برای اسکان آماده شده است.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری کاشان نیز گفت: تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد امام و بهزیستی به ارزش ۲۴۰ میلیارد ریال در سال جاری پرداخت شده که شامل ۱۵۰ میلیارد ریال برای اشتغال ۲۵۵ مددجوی کمیته امداد و ۹۰ میلیارد ریال نیز توسط اداره بهزیستی به ۱۴۴ نفر ارایه شده است.

مسعود خاندایی، اظهار کرد: با شیوع کرونا ۴۴۱ میلیارد ریال (۴۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان) تسهیلات قطعی  به سه هزار و ۳۳۸ نفر از صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا پرداخت شد که رتبه نخست را نسبت به جمعیت شهرستان در پرداخت تسهیلات کرونایی به دست آورد.

وی افزود: چهار دفتر کاریابی‌ غیر دولتی یک هزار و ۳۸۰ نفر اشتغال قطعی با ردیف بیمه تا ۱۵ اسفند امسال ایجاد کردند که ۷۵۳ نفر آنها از زنان و ۶۲۷ نفر از مردان بودند که رشد ۵۲ درصدی نسبت به سال گذشته است.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری کاشان گفت: پرداخت ۳۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال (سه میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان) تسهیلات مشاغل خانگی نیز منجر به ایجاد اشتغال جدید برای ۲۳ نفر به صورت مستقل و ۱۷۰ نفر پشتیبان شده است.

وی افزود: ۲۲۰ مجوز در حوزه مشاغل خانگی توسط، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، جهاد کشاورزی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان صادر شد که ۸۹ درصد رشد نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۹ را نشان می دهد.

خاندایی گفت: صادرات ۵۲۰ میلیون دلار کالا شامل فرش، گلاب و محصولات فلزی از مبدا گمرک کاشان به ۹۳ کشور جهان در سال جاری انجام شد که نسبت به سال  گذشته ۴۸ درصد افزایش داشته است. ضمن اینکه یک هزار و ۸۷۰ پرونده به ارزش۲۷۰ میلیارد ریال ( ۲۷ میلیارد تومان) برای اصناف متخلف در تعزیرات حکومتی کاشان تشکیل شد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *