ماسوله

از نوروزگاه در ماسوله غرب کشور تا پخت نان کلره در چشمه قنداب

سرپرست فرمانداری اسدآباد با بیان اینکه این شهرستان برنامه‌های متنوعی را برای نوروز ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی کرده است، گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تا سوم فروردین ۲۰۰ مسافر نوروزی از موزه تاریخ و فرهنگ این شهرستان دیدن کردند.

حسین‌علی شرکایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ظرفیت زیاد اسدآباد در حوزه گردشگری، اظهار کرد: دو روستای هدف گردشگری ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور و حبشی، خانه‌های بوم‌گردی، یک مجتمع گردشگری اقامتی و پذیرایی روستای ترخین‌آباد و یک مهمانپذیر با ۱۰ اتاق آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی هستند.

وی با اشاره به اینکه سه مدرسه برای اسکان فرهنگیان با امکانات کامل در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: بازدیدهای مستمر توسط سازمان‌های میراث فرهنگی، بهداشت و درمان، فرمانداری، تعزیرات حکومتی و صمت از تاسیسات گردشگری به عمل آمده و ادامه دارد.

شرکایی با بیان اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان با آمادگی کامل در حال ارائه خدمات به شهروندان و مسافران هستند، تصریح کرد: برنامه‌های متنوعی برای ایام نوروز در شهرستان در نظر گرفته شده که راه‌اندازی کارناوال شادی در شهر اسدآباد، جشنواره نان کلره در روستای چشمه قنداب به همراه بازی‌های محلی، استقبال از میهمانان نوروزی در ورودی شهر از جمله این برنامه‌هاست.

سرپرست فرمانداری اسدآباد اضافه کرد: همچنین برپایی نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در محوطه یادمان سیدجمال، جشن نوروزگاه در روستاهای هدف گردشگری ملحمدره، ترخین‌آباد، حبشی و تالاب پیر سلمان، مسابقه هفت سین و پخت شیرینی‌های محلی، مسابقه عکاسی در فضای مجازی با موضوع ثبت فضاهای تاریخی و فضاهای گردشگری اسدآباد و برپایی نمایشگاه صنایع دستی در شهر پالیز برای نوروز ۱۴۰۱ در اسدآباد در نظر گرفته شده است.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *