دربند صحنه

پذیرش گردشگران نوروزی در بهشت زیبای دربند صحنه

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان صحنه از باز بودن درهای دربند صحنه برای بازدید گردشگران نوروزی خبرداد.

فرهاد حاتمی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به آمادگی شهرستان صحنه برای پذیرایی از مسافرین نوروزی، اظهار کرد: در این شهرستان چهار اقامتگاه بوم گردی فعال داریم که در حال حاضر ظرفیت آنها تکمیل شده است.

وی ادامه داد: این اقامتگاه ها بیشتر در منطقه گردشگری کندوله قرار دارند که دارای روستاهایی بسیار زیبا است و هرساله گردشگران زیادی بویژه در ایام نوروز از آنها بازدید می کنند.

رئیس میراث فرهنگی صحنه در ادامه با بیان اینکه وجود جاذبه های گردشگری فراوان باعث شده تا این شهرستان یکی از مقاصد گردشگری کرمانشاه باشد، عنوان کرد: از آنجایی که صحنه در مسیر ورود گردشگران به استان کرمانشاه قرار دارد، بخشی از آنها هم برای دیدن جاذبه های گردشگری این شهرستان مدتی را در آن ماندگار می شوند.

وی از سراب و آبشار گروس، منطقه زیبای کندوله، سراب دربند و گوردخمه دربند به عنوان جاذبه های دیدنی این شهرستان نام برد و افزود: سراب دربند مهمترین جاذبه گردشگری صحنه است که در شمال این شهر قرار گرفته است.

حاتمی با بیان اینکه درهای این مجموعه از ۲۶ اسفند پس از یک دوره تعطیلی به دلیل شیوع کرونا به روی گردشگران باز شده، گفت: در منطقه گردشگری دربند صحنه، رودخانه ای بسیار زیبا که از چند چشمه نشات گرفته در بستر دره ای واقع و طبیعت بکر و زیبای اطراف آن بهشتی را در این منطقه ایجاد کرده که چشم هر بیننده ای را مسحور می کند.

وی ادامه داد: به نظر می رسد این منطقه در گذشته تفرجگاه شاهان بوده و وجود یک گوردخمه در کنار سراب نیز می تواند این مسئله را تایید کند.

رئیس میراث فرهنگی صحنه تاکید کرد: این گوردخمه که متعلق به دوران ماد است؛ در بین اهالی محلی به عنوان “قبرکیکاوس”، “فرهاد تراش” و “گور شیرین و فرهاد” مشهور است و باتوجه به اینکه حدود ۵۰ متر از سطح زمین فاصله دارد، امکان بازدید از نزدیک آن برای گردشگران فراهم نیست.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *