همدان

همدان به عنوان پایتخت طب سینوی معرفی شود

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر اینکه باید ظرفیت‌های بومی خود را زنده کنیم، گفت: باید همدان را به عنوان پایتخت طب سینوی معرفی کنیم.

اکبر کاوسی‌امید ضمن بازدید از ستاد خدمات سفر استان همدان، بیان کرد: شورای شهر و مدیریت شهری محور کار را بر اساس سبک زندگی مبتنی بر روش ابن‌سینا برگزیده و بنا دارد طب سینوی را محور کار قرار دهد.

وی ادامه داد: بر همین اساس همزمان با هفته همدان و هفته پزشک میزبان سمینار بزرگی در این رابطه خواهیم بود و تلاش می‌کنیم بوعلی‌سینا را محور کار قرار داده تا همدان به عنوان پایتخت طب سینوی شناخته شود.

کاوسی‌امید با اشاره به اینکه نوروز عرصه مهمی از نظر گردشگری و نقطه عطفی در این حوزه است، اظهار کرد: همدان شهر دانایان، بزرگان، عالمان، عارفان و هنرمندان است و ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای در حوزه‌های تاریخی و طبیعی دارد که باید از این ظرفیت عظیم استفاده کنیم.

عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه فرصت‌ها را باید برای پس از کرونا و پذیرش گردشگران خارجی فراهم کنیم، افزود: این فرصت‌ها باید مبتنی بر ظرفیت‌های بومی باشد، از طرفی ظرفیت‌های بومی و ذاتی همدان به قدری جذاب است که اگر خوب معرفی شوند می‌توانیم پذیرای تعداد زیادی گردشگر باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همه ظرفیت‌های گردشگری همدان باید فعال شود، تصریح کرد: یکی از نتایج این موضوع اشتغالزایی در حوزه گردشگری است و اگر ظرفیت‌ها فعال شود شهر از فرصت اشتغالزایی بهره‌مند می‌شود.

کاوسی‌امید با بیان اینکه در سند آمایش سرزمین، گردشگری به عنوان یکی از محورهای اساسی همدان مطرح شده است، گفت: حوزه گردشگری با شعار سال نیز می‌تواند مرتبط باشد و می‌توانیم با اشتغالزایی در این حوزه و مبتنی بر مباحث دانش بنیان حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین برای بهره بردن از این فرصت می‌توان گروه‌های تخصصی گردشگری همدان را با گروه‌های دیگری که در راستای تحقق شعار سال پیش می‌روند همسو کنیم و این دو را به هم گره بزنیم.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *