جذب گردشگر

جذب گردشگر تنها یک تفریح ساده نیست

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در همدان تاکید کرد و گفت: فراهم شدن زیرساخت‌ها می‌تواند تاثیر قابل توجهی در جذب گردشگر داشته باشد.

به گزارش ایسنا، سعید نظری در حاشیه بازدید از ستاد خدمات سفر استان همدان با اشاره به اینکه همدان ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر دارد، اظهار کرد: جذب گردشگر تنها یک تفریح ساده به حساب نمی‌آید و از فوایدی که در این پروسه نصیب همدان می‌شود باید بهره‌برداری کنیم.

وی با بیان اینکه عرصه گردشگری با شعار سال و بحث اشتغال و تولید نیز می‌تواند ارتباط داشته باشد، عنوان کرد: سال ۱۴۰۱ آغاز پر خیر و برکتی برای صنعت گردشگری داشت و امیدواریم پس از ریشه‌کن شدن ویروس کرونا این صنعت به روزهای اوج خود برگردد.

نظری با تاکید بر لزوم فراهم شدن زیرساخت‌های گردشگری در همدان، مطرح کرد: به عنوان نمونه پروژه هتل به زمین مانده “ندیمی” باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود و در جلسه‌ای که قبل از نوروز ۱۴۰۱ با حضور مالک و برخی از اعضا شورای شهر برگزار شد مقرر شد با همفکری و همدلی تکلیف هتل مشخص شود.

عضو شورای شهر همدان با اشاره به اینکه ایجاد زیرساخت‌ها می‌تواند تاثیر قابل توجهی در جذب گردشگر داشته باشد، افزود: “عمارت جنانی” نیز شرایطی دارد که پس از تکمیل شدن می‌تواند به بوتیک هتل تبدیل شده و در رونق گردشگری نقطه مرکزی شهر همدان موثر باشد.

وی ضمن قدردانی از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری در همدان، بیان کرد: باید هوای کسانی که به صورت قانونمند در این عرصه فعالیت می‌کنند را داشته باشیم و کمک کنیم موانع از سر راه آنها برداشته شود تا شاهد رونق گردشگری در استان باشیم.

نظری با اشاره به اینکه گردشگری یکی از اولویت‌های اصلی همدان است و در سند آمایش سرزمین نیز به آن اشاره شده است، اظهار کرد: در استان آثار و جاذبه‌های تاریخی، باستانی و طبیعی در کنار هم وجود دارد و این موهبتی است که همه استان‌ها از آن بهره‌مند نیستند.

نایب رئیس شورای شهر همدان در ادامه گردشگری را یک فرصت برای همدان دانست و گفت: باید از این فرصت استفاده کرده و نهایت تلاش را برای جذب گردشگر داشته باشیم تا سبب رونق اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی شود.

به گفته وی، نگاه شورای ششم به گردشگری مثبت است و این صنعت یکی از اولویت‌های شورا است، همچنین حذف شدن برخی از پروژه‌های گردشگری در بودجه سال ۱۴۰۱ به این دلیل بوده که منابع درآمد پایدار شهرداری همدان در این مقطع محدود است اما خوش‌بین هستیم در بودجه سال جاری بتوانیم در حوزه گردشگری کارهای زیادی انجام دهیم.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *