ترکیه

راهکار ترکیه برای رونق گردشگری

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که ممکن است ترکیه و روسیه راه‌حلی را اجرا کنند که به آنان امکان دهد درآمدهای گردشگری به ارزهای محلی پرداخت شود.

به نقل از ترکیش نیوز، اظهارات اردوغان در حالی بیان می‌شود که حمله روسیه به اوکراین تهدیدی بر صنعت گردشگری مهم ترکیه است، درست در شرایطی که بخش مسافرتی این کشور به دنبال بازگشت از همه‌گیری بود.

روس‌ها و اوکراینی‌ها به ترتیب اولین و سومین منبع بزرگ گردشگران این کشور هستند. روس‌ها با ۴.۷ میلیون نفر ۱۹ درصد از بازدیدکنندگان خارجی را در سال ۲۰۲۱ تشکیل می‌دادند، در حالی که اوکراین با ۸.۳ درصد با ۲.۱ میلیون نفر در رتبه سوم قرار داشت.

مقامات امیدوار بودند که با کاهش محدودیت‌های همه‌گیر، گردشگری می‌تواند تکرار شود یا از آمار سال ۲۰۱۹ فراتر رود، زمانی که حدود ۵۲ میلیون بازدیدکننده شامل حدود ۷ میلیون روس و ۱.۶ میلیون اوکراینی به این کشور وارد شدند و ۳۴ میلیارد دلار (۵۱۴.۸ میلیارد لیره) درآمد کسب شد.

اردوغان گفت: ما همچنین به مذاکرات خود با همه مناطق از جمله روسیه، اوکراین و لهستان ادامه می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز متعهد شده است که مسکو هیچ مانعی ایجاد نخواهد کرد و شهروندان خود را برای سفر به ترکیه تشویق خواهد کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه یادآور شد که ترکیه پیش از این نیز به روسیه پیشنهاد داده بود تا با ارزهای ملی تجارت کند.

وی همچنین بر انتظارات در خصوص افزایش ورود گردشگران انگلیسی که منبع مهم گردشگری ترکیه نیز محسوب می‌شوند در دوره آتی تاکید کرد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *