تایلند-غذای تایلندی

10 غذای سنتی در سفر به تایلند

خوردن غذاهای تایلندی از مهم ترین و بزرگترین بخش های سفر به نقاط مختلف این کشور است.به دلیل طعم و عطرهای عجیب و غریب،غذاهای تایلندی در سراسر جهان میان گردشگران محبوب است.هنگامی که در کوچه پس کوچه های شهر قدم می زنید حتما در اغذیه فروشی های محلی برنج سرخ شده،نودل و سوپ های تند با قیمت های نسبتا مقرون به صرفه را امتحان خواهید کرد.

اگر محیطی راحت تر را ترجیح می دهید،بانکوک رستوران های زیادی دارد که منوی گسترده ای از غذاهای محلی و سنتی را به شما ارائه خواهند داد.در این مطلب بهترین غذاهایی که می توانید در سفر به تایلند امتحان کنید را آورده ایم.

1-سوپ میگو تند Tom yum goong

این سوپ ترکیبی بی نظیر از پوست لیمو ترش،فلفل قرمز،موسیر و سس ماهی است.این سوپ تند و ترش مزه که حاوی میگوهای رودخانه ای آبدار و قارچ است،بهتر است با برنج سفید بخارپز شده خورده شود.

سوپ میگو تند Tom yum goong

2-سالاد پاپایا سبزSom tum

سالاد پاپایای سبز تند اصالتا مربوط به منطقه ایسان در شمال شرقی کشور تایلند است.سیر،فلفل قرمز،لوبیا سبز،گوجه گیلاسی و پاپایا خام از محتویات این سالاد هستند که با استفاده از هاون کوبیده می شوند و طعم ترش و شیرین ادویه ها آزاد شده و طعمی کاملا متمایز را به وجود می آورند.در مناطق مختلف تایلند ممکن است بادام زمینی،میگوی خشک یا خرچنگ شور را به این سالاد اضافه کنند.این غذا به سلیقه برخی خوش می آید به گونه ای که از خوردن آن سیر نمی شوند و برای برخی دیگر طعم ادویه ها خوشایند نیست.

سالاد پاپایا سبزSom tum  

3-سوپ مرغ و نارگیل Tom kha kai

این سوپ با فلفل های آشتین و تند،گلنگال تازه،موسیر،برگ لیمو ترش و تکه های مرغ خرد شده درست می شود.سوپ همچنین دارای شیر نارگیل است که از تندی زیاد غذا می کاهد.بهتر است قبل از خوردن سوپ مرغ و نارگیل برگ های لیمو ترش تازه روی آن بریزید.همانند سایر سوپ های تایلندی،میتوانید سوپ مرغ و نارگیل را با برنج بخارپز شده نوش جان کنید.

سوپ مرغ و نارگیل Tom kha kai

4-کاری قرمز Gaeng daeng

کاری قرمز معطر شامل گوشت،خمیر کاری قرمز،شیر نارگیل و برگ های لیموی ترش می باشد.این غذا علی رغم رنگ قرمزی که  دارد زیاد تند نیست و اگر شما علاقه مند به غذاهای تند هستید می توانید کمی فلفل تازه به آن اضافه کنید.گیاهخواران می توانند از سرآشپز درخواست کنند که گوشت داخل غذا را با توفو جایگزین کند.

کاری قرمز Gaeng daeng

5-نودل سرخ شده به سبک تایلندی Pad Thai

نودل سرخ شده یکی از شناخته شده ترین عذاهای تایلندی است.رشته های نازک یا پهن نودل همراه با جوانه های لوبیای ترد،پیاز و تخم مرغ در ظروف ووک داغ سرخ می شوند.این غذا همچنین با چاشنی هایی مانند سس ماهی،میگوی خشک،سیر یا موسیر،فلفل قرمز و شکر خرما طعم دار می شود.نودل سرخ شده تایلندی معمولا حاوی مواد دریایی مانند میگو،خرچنگ یا ماهی مرکب تازه است اما در برخی دستورهای غذایی نیز آن را با مرغ یا گوشت گاو نیز سرو می کنند.معمولا این غذا با بادام زمینی بوداده و سبزی های تازه نیز تزئئین می شود.

نودل سرخ شده به سبک تایلندی Pad Thai

6-برنج سرخ شده Khao pad

برنج سرخ شده در بانکوک معمولا برای وعده نهار سرو می شود.شما می توانید در هنگام سفارش این غذای ساده،مواد انتخابی خود مانند میگو،خرچنگ،مرغ یا تافو،سبزیجات معطر مانند ریحان را نیز درخواست کنید.

برنج سرخ شده Khao pad

7-کاری مرغ سبز Gaeng keow wan kai

کاری مرغ سبز،رنگ منحصر به فرد خود را از فلفل های سبز می گیرد و سایر موادی که در پخت آن استفاده می شود مانند کاری های تایلندی دیگر است.کاری مرغ سبز حاوی شیر نارگیل،بادمجان،شاخه بامبو،گلنگال،برگ لیمو ترش،گشنیز و ریحان شیرین می باشد.طعم این خوراک شیرین تر و غنی تر از نوع کلاسیک آن است و به خوبی با نان و برنج بخارپز سرو می شود.

کاری مرغ سبز Gaeng keow wan kai

8-سالاد بیف تند Yum nua

سالاد بیف غذای تایلندی بسیار خوش طعمی است که با نوارهای ظریف گوشت بر روی آن سرو می شود.سالاد بیف با سس خوش طعمی که با آب لیمو ترش،روغن کنجد،سس سویا،زنجبیل،سیر،سس ماهی و شکر خرما درست می شود،طعم دار می گردد.شما می توانید این سالاد را به تنهایی نوش جان کنید اما برای کاهش طعم ترش و شیرین آن بهتر است که در کنار آن برنج نیز خورده شود.

سالاد بیف تند Yum nua

9-مرغ سرخ شده با بادام هندی Kai pad med ma muang

مرغ سرخ شده با بادام هندی حاوی سس سویا،عسل،پیاز،فلفل قرمز و سایر سبزیجات مثل فلفل دلمه ای یا هویج خرد شده است.فلفل خشک با مرغ و بادام هندی مخلوط شده اما طعم بسیار تندی ندارد.این غذا برای کودکان یا کسانی که غذاهای تند را نمی پسندند بسیار مناسب است.

مرغ سرخ شده با بادام هندی Kai pad med ma muang

مطالب مرتبط

خانه‌های بامبو در مقصد بوم‌گردی خلیج لاک‌پشت تایلند

بهترین جزایر تایلند

در اولین سفر به تایلند این نکات را به یاد داشته باشید!

شگفت انگیز ترین غارهای تایلند

حباب های جنگلی جاذبه گردشگری تایلند

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *