به این شهرهای شمالی در نوروز ۹۹ سفر نکنید!

چند سالی است که با فرارسیدن تعطیلات نوروز حجم سفرهای داخلی نیز به‌طور چشمگیری افزایش میابد، شهرهای شمالی جزء محبوب‌ترین و شلوغ‌ترین مقصدهای گردشگری در تمام طول سال و علی‌الخصوص تعطیلات ویژه عید نوروز هستند تا جایی که در بسیاری از مواقع مسیرهای منتهی به شهرهای چالوس، رامسر، رشت و لاهیجان شاهد ترافیک‌های سنگینی هستیم.

به همین منظور در این متن قصد داریم شهرهای شمالی شلوغ در تعطیلات نوروز را به شما گردشگران معرفی کنیم و در عوض پیشنهاد سفر به دیگر نقاط بکر شمال را بدهیم پس با ما همراه باشید.

رامسر، شهر نوستالژیک مازندران

رامسر شهری با طبیعتی بکر و ساحل ماسه‌ای بی‌نظیر همانند دوالی چشم‌گیر در مازندران خودنمایی می‌کند. بلوار کازینو، هتل قدیم رامسر، کاخ سلطنتی و عمارت کاخ مرمر از جاذبه‌های تاریخی این شهر زیبا به‌حساب می‌آیند. جنگل مه‌آلود دالخانی و منطقه ییلاقی جواهر ده از جاذبه‌های طبیعی و منحصربه‌فرد شهر رامسر مازندران است که هرساله میزبان گردشگران بسیاری هستند. اما ما به شما توصیه نمی‌کنیم که برای تعطیلات نوروز به رامسر سفر کنید زیرا این شهر در تعطیلات بسیار شلوغ می‌شود و همین‌طور هزینه‌های اقامت در رامسر نیز بسیار افزایش پیدا می‌کند و اگر شما قصد اجاره ویلا در رامسر را داشته باید بدانید به علت اینکه مسافران زیادی مانند شما به رامسر آمده‌اند و قصد اسکان در اقامتگاهی غیر هتلی دارند، بنابراین ممکن است برای یافتن ویلای اجاره‌ای در رامسر با امکانات و قیمت مناسب کمی با مشکل روبه‌رو شوید.

چمستان، شهری غنی از جاذبه

چنانچه برای تعطیلات نوروز ۹۹ قصد کرده‌اید به همراه دوستان و یا خانواده راهی استان مازندران شوید اما نگران ترافیک و شلوغی‌های شهرها هستید باید بگوییم نگران نباشید چون در نزدیکی شهر نور که شهری نام‌آشنا برای همه گردشگران شمال کشور است منطقه‌ای بی‌نهایت زیبا وجود دارد که غنی از هرگونه جاذبه است و آن‌هم منطقه چمستان است که در فاصله ۱۵ کیلومتری نور و ۱۸۰ کیلومتری تهران واقع‌ شده است. دریاچه و سد الیمات از معروف‌ترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های شهر چمستان هست. برای رسیدن به این دریاچه زیبا باید از مسیری سرتاسر جنگل‌های بکر عبور کنید و با رسیدن به دریاچه‌ای محصور در درختان سر به فلک کشیده از زیبایی طبیعی منطقه لذت ببرید و همچنین می‌توانید قایق‌سواری در دریاچه را تجربه کنید و یا حتی ماهی گیری بگیرید و اوقات خوشی را تجربه کنید.

یکی دیگر از جاذبه‌هایی که باعث می‌شود ما شمارا به چمستان دعوت کنیم منطقه سرسبز و زیبای لاویج است که به داشتن آبگرم‌های معدنی معروف هست. این روستا در میان دره‌های جنگلی و سرسبز کوه‌های البرز واقع‌ شده است. برای رسیدن به آب گرم لاویج باید از پارک جنگلی حیرت‌انگیز کشپل عبور کنید که پوشیده از درختان توسکا، افرا، انجیلی و ممرز است این پارک به حدی زیباست که یکی از جاذبه‌های استان مازندران نیز محسوب می‌شود. آب گرم روستا لاویج پر از گوگرد و املاح معدنی است که خاصیت درمانی نیز دارد. اگر قصد اجاره ویلا در شمال را دارید تا در زمان سفر خود در کنار هم‌سفرانتان در آن اسکان داشته باشید می‌توانید یکی از ویلاهای اجاره‌ای چمستان را انتخاب کنید که هم از شلوغی مراکز شهرها دورباشید و هم با دریا و جنگل فاصله زیادی نداشته باشید.

لاهیجان، عروس گیلان زمین

لاهیجان شهری عطرآگین از بوی چای و بهارنارنج آن‌قدر در فصل بهار دل‌فریب است که مقصد گردشگران بسیاری از سراسر کشور می‌شود. شهر لاهیجان با اینکه دریا ندارد ولی جزء شهرهای پرطرفدار استان گیلان محسوب می‌شود. بام سبز لاهیجان، استخر، مقبره کاشف السلطنه، تالاب زیبای سوستان از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری در لاهیجان برشمرده می‌شوند اما بد نیست که بدانید لاهیجان مقصد مناسبی برای گردش در تعطیلات نوروز نیست زیرا در خیابان‌های این شهر شاهد ترافیک‌های نیمه سنگین خواهید بود و بیشتر وقت خود را در شلوغی مسیرهای داخل شهری خواهید گذراند و همین‌طور همانند دیگر شهرهای پرمسافر شمالی با افزایش قیمت اقامتگاه‌ها روبه‌رو خواهید شد.

شهر ساحلی چاف و چمخاله را در نوروز از دست ندهید!

اگر قصد دارید در سفر نوروزی خود به شهرهای شمالی از جاذبه دریا و ساحل دریای خزر لذت ببرید و مقصدتان نیز خیلی شلوغ و پرترافیک نباشد می‌توانیم به شما در استان گیلان شهر ساحلی چاف و چمخاله را معرفی کنیم. این شهر که از توابع شهرستان لنگرود استان گیلان محسوب می‌شود در ۲۰ کیلومتری لاهیجان واقع‌شده، ساحل دیدنی چاف و چمخاله باعث شده گردشگران بسیاری در هرزمانی از سال به اینجا سفر کنند. فاصله کم مزارع کشاورزی با ساحل یکی دیگر از جاذبه‌های این شهر است که برای گردشگران می‌تواند جالب باشد اگر جزء علاقه‌مندان به تفریحات آبی هستید باید بگوییم در پلاژهای ساحلی این شهر نیز می‌توانید خود را به آغوش هیجان دعوت کنید. شهر ساحلی چاف و چمخاله در استان گیلان نسبت به دیگر شهرهای ساحلی خلوت‌تر و ارزان‌تر است به همین سبب در زمان تعطیلات نوروز فرصت خوبی است تا خود را از ترافیک شهرهای شناخته‌ شده دورنگه دارید و از ساحل دریای خزر لذت ببرید و به‌راحتی اقدام به اجاره ویلا با قیمت مناسب در این شهر کنید.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *