سفرهای نوروزی

لزوم تکمیل واکسیناسیون پیش از آغاز سفرهای نوروزی

دبیر قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فقط افراد واکسینه شده کامل مجاز به رفتن به سفرهای نوروزی هستند، ضمن اینکه رعایت تمامی نکات بهداشتی در طول سفر الزامی است.

دکتر علی‌اصغر انجیدنی با اعلام این خبر اظهار کرد: خوشبختاته در روزهای اخیر شاهد توقف روند افزایشی بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌ها بودیم و این موضوع امیدواری‌هایی در خصوص رسیدن به وضعیت بهتر در روزهای آینده را می‌دهد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به ۷۷۸ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند که ۲۳ درصد آنان در بخش‌های icu کرونا تحت مراقبت ویژه قرار دارند، ضمن اینکه روزانه نزدیک به ۱۷۹ بیمار جدید داریم که در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌ها بستری می‌شوند.

دبیر قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که نگرانی ما در آستانه رسیدن به ایام نوروز کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی با برگزاری دورهمی‌ها و حضور بیشتر در اماکن عمومی است، تاکید کرد: دو خطر جدی که در این ایام وجود دارد تکثیر ویروس کرونا است که پیش از رفتن به سفر نسبت به انجام و تکمیل واکسیناسیون اقدام کرده و در طول سفر نیز تمامی نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی اضافه کرد: مطابق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا فقط افراد واکسینه شده کامل مجاز به رفتن به سفرهای نوروزی هستند، اما مسافران نوروزی باید بدانند که رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی در جهت حفظ سلامت جامعه الزامی بوده، ضمن اینکه تشدید نظارت‌های بازرسان و ناظران بهداشتی را هم در ایام نوروز ۱۴۰۱ خواهیم داشت.

دبیر قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: وقتی که صحبت از انجام واکسیناسیون کامل است یعنی افراد ۳ دوُز را دریافت کرده باشند، در حال حاضر نزدیک به ۳۰ درصد گروه هدف دوُز سوم را دریافت کرده‌اند و هنوز فاصله ایده‌آلی تا واکسیناسیون کامل گروه‌های هدف باقی مانده است. از کسانی که واکسیناسیون خود را کامل نکرده‌اند، می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر در این خصوص اقدام کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، انجیدنی خاطرنشان کرد: امیدواریم که در ایام نوروز ۱۴۰۱ زائران و مجاوران نه بیمار شده و نه بیماری را به دیگران منتقل کنند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *